Ustawa określa m.in. zadania organów administracji publicznej i innych podmiotów w sprawach tachografów stosowanych w transporcie drogowym oraz reguluje warunki prowadzenia działalności w zakresie instalacji, sprawdzenia, przeglądów i napraw tachografów.
Działalność w zakresie instalacji, sprawdzenia, przeglądów lub napraw tachografów prowadzona będzie na podstawie zezwolenia Prezesa Głównego Urzędu Miar wydawanego na czas nieokreślony. Zezwolenie wydawane będzie wnioskującemu po spełnieniu warunków określonych w ustawie.
Ustawa określa ponadto wymagania i obowiązki specjalisty, który uprawniony jest do dokonywania instalacji, sprawdzania, przeglądów i napraw tachografów.
Ustawa zawiera również przepisy dotyczące wydawania, przedłużania oraz wymiany kart do tachografów cyfrowych oraz praw i obowiązków podmiotu wydającego karty. Zawiera również przepisy na podstawie, których tworzy się ewidencję kart do tachografów cyfrowych.
Większość przepisów wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl