Jeden na dziesięciu Polaków planujących nabycie samochodu zamierza kupić nowy pojazd z salonu - wynika z badania TNS OBOP.
Odsetek chętnych na nabycie nowego samochodu spadł od ostatniego badania przeprowadzonego rok temu o pięć procent.
TNS OBOP podaje również, że 11 procent Polaków myśli o zakupie samochodu. Procent deklaruje, że zrobi to jeszcze w 2008 roku.
Wśród planujących zakup auta zdecydowanie więcej jest mężczyzn (64 procent), osób w wieku od 18 do 30 lat (34 procent), z wykształceniem średnim lub pomaturalnym (49 procent).
Źródło: Money.pl
- _ Porównanie struktury społeczno-demograficznej planujących zakup samochodu w 2008 roku do roku 2007 wskazuje na tendencję wzrostu intencji zakupu wśród kobiet (wzrost o 6 punktów procentowych), osób w wieku 50 - 59 lat (wzrost o 11 p.p.) oraz osób z wykształceniem wyższym (wzrost o 5 p.p.) _ - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska z TNS OBOP.
Natomiast z raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że samochody Polaków to przede wszystkim auta uniwersalne i oszczędne. Ponad połowa to pojazdy małolitrażowe z silnikami o pojemności do 1399 cm3. W 2007 roku najchętniej kupowanymi modelami były samochody małe lub kompaktowe. Jednak segment mini cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem.
ZOBACZ TAKŻE:
Polacy coraz częściej wybierają nie tylko większe i droższe modele, ale przede wszystkim zwracają większą uwagę na dodatkowe wyposażenie, w tym na klimatyzację, poduszki i system ABS. Wpływa to na wzrost średniej wartości kupowanego samochodu, która w 2007 roku przekroczyła 73 tys. złotych - wynika z raportu PZPM.
To jednak dotyczy nowych aut, a najchętniej kupowane są używane. Najczęściej są one sprowadzane z Niemiec - twierdzą autorzy raportu PZPM. Prawie połowa trafiających do naszego kraju aut używanych ma więcej niż 10 lat.