Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|

Wczoraj ogłaszano sukces ws. drogi Via Baltica. Dzis KIO studzi optymizm

7
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma szczęścia. Gdy wydawało się, że przygotowania do budowy podlaskiej części drogi Via Baltica są na finiszu, Krajowa Izba Odwoławcza zablokowała jeden z rozstrzygniętych przetargów.

Ciężki sprzęt nie zdążył nawet wyjechać na plac budowy
Ciężki sprzęt nie zdążył nawet wyjechać na plac budowy (Adam Stepien / Agencja Gazeta)

Postanowienie KIO, która nakazała unieważnienie wyniku przetargu na budowę fragmentu drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, to efekt skargi, w której stwierdzono, że wybrana firma nie spełnia warunków. Zwycięzca, czyli Impresa Pizzarott, został oskarżony o to, że jego personel nie posiada wystarczającego doświadczenia.

Zobacz także: Zobacz też, co rząd planuje zrobić ws. cen przejazdu kluczową autostradą:

O decyzji Krajowej Izby Odwoławczej poinformowała w rozmowie z portalem wnp.pl jej rzecznik Magdalena Grabarczyk. Teraz GDDKiA musi powtórzyć proces wyboru najkorzystniejszej oferty oraz poprosić pierwotnego zwycięzcę o wyjaśnienia.

Moment ujawnienia informacji o wyniku postępowania przez KIO był wyjątkowo nieszczęśliwy dla przedstawicieli GDDKiA. Dzień wcześniej szef białostockiego oddziału w towarzystwie podlaskich polityków PiS zapowiadał, że wszystkie umowy na budowę całości podlaskiej części drogi Via Baltica zostaną podpisane do końca marca. Cała trasa miała powstać do 2021 r.

Przebieg S61, czyli podlaskiej części Via Baltiki, GDDKiA

W trakcie tej samej konferencji przekazano inną informację równie istotną dla kierowców. Chodzi o zakończenie budowy całości trasy ekspresowej S8 od Białegostoku do Warszawy. Podróżujący powinni pojechać nią bez przeszkód najpóźniej z końcem tego roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Snajper
7 lat temu
Włoskie firmy powinny być usunięte z Polski.Wszędzie z nimi kłopot.Podwykonawcy nie lubią tych firm.Teraz podwykonawcy schodzą z S-3 Lubin-Polkowice..
Narwik
7 lat temu
Salini i obwodnica Marek..Juz dawno nalezało zerwać kontrakt z włoskimi bałaganiarzami.
m-53
7 lat temu
Nie bardzo wiem, z czego redaktor Lis tak się cieszy, bo z tytułu aż bije zadowolenie. Ja natomiast zwracam uwagę[QUOTE] od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno [/QUOTE] że S61 nie przebiega przez Kolno :), które leży przy DK 63.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
Narwik
7 lat temu
Salini i obwodnica Marek..Juz dawno nalezało zerwać kontrakt z włoskimi bałaganiarzami.
Snajper
7 lat temu
Włoskie firmy powinny być usunięte z Polski.Wszędzie z nimi kłopot.Podwykonawcy nie lubią tych firm.Teraz podwykonawcy schodzą z S-3 Lubin-Polkowice..
Mazur
7 lat temu
musi dziwić decyzaa KIO skoro firma Pizzarotto to jedna z największych firm budowlanych we Włoszech , budująca drogi szpitale, fabryki , stadiony na całym swiecie . Za PO zbudowała w Polsce drogi S61 i S5 . czyżby teraz wypadli z łask panów z KIO ???
Kiedy
7 lat temu
Dlaczego tak się dzieje w całej Polsce, że tak długo trwają przetargi a na koniec są zaskarżone przez złośliwość przegranej strapony blokując inwestycje na rok by znowu przegrać w powtórzonym przetargu. Czy większość sejmowa nie może usprawnić prawnie ich tak aby trwały jak najkrócej oczywiście jeśli się da a zarazem były podejmowane z rozsądkiem i wolne od korupcji i nieuczciwej konkurencji która spowalnia Polski rozwój.
Jan
7 lat temu
Przecież gdzieś i kiedyś muszą się nauczyć.Dlaczego nie dać im szansy?Może jednak się uda?