Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Płatne drogi w Polsce. Płacić trzeba już na 3660 km dróg

39
Podziel się:

Od niedzieli kierowcy ciężarówek i autobusów płacą za przejazd na 3660 km polskich dróg. Płatne są także odcinki dróg krajowych - a to dlatego, by ciężarówki nie omijały autostrad.

Płatne drogi w Polsce. Płacić trzeba już na 3660 km dróg

Od niedzieli kierowcy ciężarówek i autobusów płacą za przejazd na kolejnych 359 km polskich dróg. Wśród nich są także odcinki dróg krajowych. Wszystko po to, by ciężarówki nie omijały autostrad.

W sumie e-myto trzeba już płacić na 3660 km dróg. Dotyczy to kierowców pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i autobusów, niezależnie od masy pojazdu. E-myto pobierane jest od sześciu lat i przez ten czas z opłat zebrano 8,1 mld . To o ponad połowę mniej niż początkowo zakładali urzędnicy. Liczyli oni bowiem, że do 2018 r. będzie to aż 19,5 mld zł.

Zobacz także: Zobacz też: Czym jeżdżą Polacy? Raport Najwyższej Izby Kontroli

Początkowo opłaty pobierano na 1,5 tys. km dróg. System rozrastał się kilkukrotnie, a ostatnie jego rozszerzenie odbyło się w niedzielę 9 lipca. - Wszystko działa bez zarzutu, opłaty są pobierane - zapewnia money.pl Andrzej Mirowski z biura prasowego operatora systemu Viatoll, czyli Kapsch Telematic Services.

I tak od niedzieli płacić trzeba za przejazd na odcinkach dróg ekspresowych S8 i S19. Ale te odcinki będą krótkie: odpowiednio 16 km S8 i 8 km S19. Do płatnej sieci weszły też fragmenty dróg krajowych nr 24, 50 i 92. Nie mają tak wysokich parametrów jak ekspresówki, ale rząd obejmując je e-mytem miał inny cel. Z pomiarów ruchu wyszło, że to właśnie na nich zaobserwowano największe obciążenie ruchem samochodów ciężarowych. Mówiąc prościej: kierowcy korzystali z nich, by ominąć płatne odcinki innych dróg.

Teraz długość sieci dróg krajowych objętych elektronicznym systemem poboru opłat wynosi ok. 3660 km, w tym ok. 1163 km autostrad, ok. 1354 km dróg ekspresowych i ok. 1144 km dróg krajowych innych klas.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(39)
WYRÓŻNIONE
Kierowca zest...
7 lat temu
A i tak wolę zwykłe drogi od autostrad bo przejazd po nich taniej wychodzi !
Max
7 lat temu
Jedno mnie zastanawia z czyich pieniędzy powstaje droga?rządu czy podatnika dlaczego w paliwie jest podatek na utrzymanie dróg skoro rząd pobiera ekstra pieniądze dlaczego opłaty nie są dostosowywane do zarobków ?Dla kogo to są drogi dla rządu czy podatnika
Tir
7 lat temu
Do paliwa za drogi dopłacić Do Urzędu podatek drogowy uiścić co rok I jeszcze Viatoll Państwo wie jak kase ściągać Jeszcze rowerzyści powinni się dorzucic bo też z dróg korzystają
NAJNOWSZE KOMENTARZE (39)
olek
4 lata temu
Wroga Polsce PO planował wprowadzić HARACZ dla POLAKÓW!
zyzol
7 lat temu
tiry powinny placic za kazda droge nawet ta gminna bo strasznie niszcza je!!! a osobowki powinny byc zwoolnione z oplat !!
pik
7 lat temu
tiry na tory
Zawiedziony
7 lat temu
Tak płać za bramki płać podatek do paliwa i jezdzij dalej po dziurach bo pieniadze i tak pójdą komus do kieszeni gdyż beda swoje dziury latać a nie drogi budowac .
rubta co chce...
7 lat temu
zablokujcie tirowcy brameczki na tydzien to rozumek wróci celnikom
...
Następna strona