W komunikacie prasowym firma podkreśliła, że decyzję o stworzeniu nowej oferty podjęto ze względu na to, że "polska społeczność stała się największą grupą imigracyjną w Wielkiej Brytanii". Jak zaznaczono, to pierwsza taka oferta na brytyjskim rynku.
Szef działu cyfrowych programów rozrywkowych Virgin Media David Bouchier podkreślił, że "dotychczas społeczność nie miała odpowiedniego dostępu do najlepszych polskich wiadomości oraz rozrywki".
W ramach nowego pakietu usług polscy klienci firmy będą mogli odbierać szereg kanałów informacyjnych i rozrywkowych, jak TVP Info, TVP Polonia, TVN International, TVN24 i Kino Polska.
Jednocześnie Virgin poinformowało o tym, że w pakiecie z dostępem do polskich kanałów telewizyjnych polscy klienci będą mogli otrzymać 500 minut na rozmowy z numerami stacjonarnymi i komórkowymi w Polsce.
To kolejny przykład brytyjskiej firmy, która zabiega o klientów wśród polskiej społeczności w Wielkiej Brytanii - podobne, specjalne oferty przedstawiły między innymi dostawcy usług telekomunikacyjnych Lebara i Giff Gaff, sieci sklepów spożywczych Sainsbury's i Tesco oraz firmy przesyłające pieniądze, jak na przykład Azimo.
Virgin Media jest częścią imperium stworzonego przez ekscentrycznego brytyjskiego miliardera Richarda Bransona (na zdjęciu). 4 lipca 2006 roku sprzedał on za blisko miliard funtów Virgin Mobile firmie NTL:Telewest. Przedsiębiorstwo zobowiązało się do wypłacania 8,5 miliona funtów rocznie za prawa do korzystania z marki Virgin, a Branson został największym udziałowcem spółki.
Według najnowszych danych brytyjskiego urzędu statystycznego w Wielkiej Brytanii mieszka 986 tys. Polaków.