Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

VW chwyta za kierownicę MAN

0
Podziel się:

Volkswagen nabył 15 procent akcji producenta samochodów ciężarowych MAN i dyktuje warunki dla przejęcia Scanii.

Volkswagen nabył 15 procent akcji producenta samochodów ciężarowych MAN i dyktuje warunki dla przejęcia Scanii.

VW - udziałowiec większościowy Scanii przeszedł do ofensywy w walce o przejęcia szwedzkiego producenta samochodów ciężarowych. Niespodziewanie dla wszystkich koncern ogłosił wczoraj, że kupił 15 procent akcji monachijskiego producenta samochodów ciężarowych MAN. Wcześniej MAN złożył ofertę wrogiego przejęcia Scanii.

Jeżeli dojdzie do fuzji MAN i Scanii, VW stałby się dominującym akcjonariuszem nowego koncernu. Według analityków, posiadając 15 procent akcji MAN oraz 34 procent dających prawo głosu akcji Scanni, producent samochodów zapewnił sobie 25 proc. mniejszość blokującą.

Jeszcze wczoraj nie było wiadomo, w jaki sposób VW zdołał tak szybko kupić taką ilość akcji MAN. Eksperci są zdania, że VW nabył dziesięcioprocentowy pakiet akcji od spółki córki funduszu ubezpieczeniowego Axa a resztę nad giełdzie. Cena za pakiet akcji wyniosła około 1,5 mld euro. VW nie chciał komentować tych doniesień.

"Wejście Volkswagena jako strategicznego akcjonariusza oceniamy jako pozytywny krok w związku z naszą ofertą złożoną Scanii" – powiedział rzecznik MAN. "Volkswagen potwierdza w ten sposób zainteresowanie długoterminową współpracą".

Komentarz Scanii był bardziej powściągliwy: "Przyjęliśmy do wiadomości nabycie akcji MAN przez VW", powiedziała rzeczniczka Scanii. "Nie mogę ocenić, jakie będą tego konsekwencje, ale zmienia to oczywiście całą sytuację".

Przedłożona przez MAN oferta przejęcia Scanii w dzisiejszej formie straciła ostatecznie ważność. MAN oferował za jedną akcję Scanii 442 korony, część w gotówce, część w akcjach wyceniając w ten sposób koncern na 9,6 mld euro. Akcjonariusze większościowi - VW oraz Inwestor odrzucili ofertę.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)