W ponad 40 najważniejszych polskich placówkach dyplomatycznych powstaną wydziały promocji handlu i inwestycji, podlegające Ministerstwu Gospodarki, które po utworzeniu rządowej Agencji Promocji Gospodarczej zostaną przekształcone w jej zagraniczne oddziały, podał resort na swoich stronach internetowych.
W komunikacie czytamy, że wydziały promocji mają działać „w profesjonalny sposób na rzecz polskiego biznesu”.
„Po planowanym powstaniu rządowej Agencji Promocji Gospodarczej, wydziały te zostaną przekształcone w zagraniczne oddziały Agencji” – informuje MG.
Resort podał także, że podpisane 7 lutego z Ministerstwem Spraw Zagranicznych (MSZ) porozumienie w sprawie ustanowienia dyplomacji ekonomicznej przewiduje też utworzenie w miejsce dotychczasowych Wydziałów Ekonomiczno-Handlowych, które funkcjonowały w prawie osiemdziesięciu Ambasadach i Konsulatach Generalnych RP Wydziałów Ekonomicznych, podlegających Ministerstwu Spraw Zagranicznych.
„Będą one realizowały zadania Ministerstwa Gospodarki i innych resortów gospodarczych, istotne dla międzynarodowych interesów państwa” – czytamy dalej.
Według sygnatariuszy porozumienia, dzięki niemu powstaną dwa nowoczesne instrumenty kształtujące zagraniczną politykę gospodarczą Polski. „Doprowadzi to do uporządkowania i racjonalizacji kosztów funkcjonowania polskiej służby zagranicznej, która jako całość zostanie włączona do realizacji zadań wynikających z tej polityki” – głosi komunikat.