Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Takiego finału Macierewicz się nie spodziewał. Przetarg na wagony dla wojska unieważniony

217
Podziel się:

Nie było chętnych do budowy specjalnego taboru dla MON. Do postępowania przetargowego nie zgłosił się nikt, więc trzeba je było unieważnić.

Pomysł Antoniego Macierewicza nie wypalił.
Pomysł Antoniego Macierewicza nie wypalił. (Andrzej Hulimka/REPORTER)

O smutnym końcu przetargu poinformowało w środę PKP Intercity/BFZ4a-073-1051-2018.pdf ), będące zamawiającym.

Pomysł pojawił się w połowie ubiegłego roku,kiedy Ministerstwem Obrony Narodowej kierował jeszcze Antoni Macierewicz. Za wagony miał płacić MON. Kontrolowane przez Skarb Państwa PKP Intercity miały za zadanie kupić osiem wagonów specjalnych dla polskiego wojska. W dwóch z nich wszystko miało być mniej więcej tak samo, jak w cywilnych wagonach, poza drobnym dodatkowym wyposażeniem.

Jednak kolejne 6 miało nie mieć przedziałów, ale ogólnie dostępną kuchnię. Wagony te miały mieć możliwość przewiezienia 72 ludzi na miejscach siedzących. Oprócz tego powinny być wyposażone w dwie toalety, klimatyzację, szafki na broń i niezależne zasilanie do lodówek, oświetlenia, ogrzewania. W przedziale narad miał być też zainstalowany system audiowizualny z monitorami LCD, nagłośnieniem, czytnikami kart i portami USB.

Zobacz także: Zobacz też: Szef PZL Świdnik o śmigłowcach dla polskiej armii:

Jak pisaliśmy, zamówieniem nie zainteresował się polski lider branży kolejowej, czyli bydgoska PESA. Intercity i MON liczyły więc na zagranicę. Ale poza Polską też nie znaleźli się chętni na to niezwykłe zamówienie. O braku zainteresowania Intercity informowało przez ostatnich kilka miesięcy. Ostatecznie w środę postępowanie zostało formalnie zakończone.

To nie pierwsza w ostatnich dniach klapa zakupowa, związana ze sprzętem dla polskiej armii. Dwa tygodnie temu MON odwołał zaproszenie do składania ofert na śmigłowce dla polskiej armii. To kolejny odcinek przypominającej już epopeję historii zakupów nowych maszyn. Poprzedni rząd obstawał przy kupnie francuskich Caracali, w sprawie których negocjacje były już bardzo zaawansowane. Jesienią 2016 roku rząd PiS rozmowy jednak zerwał.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(217)
WYRÓŻNIONE
Jarosław
6 lat temu
W dzisiejszych czasach pociąg specjalny. Brawo. Jaki jest sens wyrzucania aż takiej kasy w błoto? Beznadzieja. Dobrze ża Antosia prawie nie ma.
Antydebil
6 lat temu
Obym był złym prorokiem, ale przypuszczam ze pis ma w totalnej pogardzie wszystko i wszystkich, a Antosia tylko schowali na czas wyborów. Później znowu wypłynie
Lea
6 lat temu
a kto zaryzykuje wspolprace z MON , po wycofaniu sie z umów z Francuzami?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (217)
carol
5 lata temu
Jedno tylko pytanie do wszystkich kpiących: kto z was spędził 10-14 dni w kolejowej "KL"-ce, konwojując transport kolejowy? Wszystkich krytykujących ten zamysł wsadzić do KL-ki i wysłać w "podroż" z jednego krańca kraju w drugi. Bez ogrzewania, bez możliwości przygotowania ciepłego posiłku, bez kontaktu z "koniem"(czytaj-z lokomotywą).
GÓROL
6 lat temu
BO obecny to DOOPEK
bolo
6 lat temu
Kiedy zamkną w domu wariatów tego chorego człowieka
alga
6 lat temu
czego ten człowiek się nie dotknął to wychodziła klapa. Nie ma ten rząd szczęścia do ministrów, albo w szeregach PIS niestety brak kompetentnych ludzi.
Pytajka
6 lat temu
Wagony były, są i będą na potrzeby wojska. Po co zatem nowe, skoro przewoźnik je udoskonala?
...
Następna strona