Poczta Polska zażądała unieważnienia znaku słowno-towarowego Paczkomat. Złożyła nawet w tej sprawie wniosek, ale Kolegium Orzekające przy Urzędzie Patentowym je odrzuciło.
"Poczta Polska żądała unieważnienia znaku Paczkomat® gdyż twierdziła, że ten znak nie nadaje się na rejestrację w Urzędzie Patentowym, bo słowo to nie miało zdolności odróżniających się - nie jest oryginalne - co jest wymagane przy rejestracji nowego znaku towarowego. Ponadto Poczta Polska podnosiła jako argument, że samo słowo Paczkomat® określa wyłącznie cechy tego urządzenia i jako takie nie nadaje się do rejestracji. Urząd odrzucił taką argumentację i uznał, że słowo Paczkomat® jest zarówno oryginalne jak i unikalne, tym samym podtrzymał rejestrację tego znaku na rzecz jego dotychczasowych właścicieli" - czytamy w oświadczeniu InPost.
InPost podzielił się dobrą dla siebie nowiną z użytkownikami na Facebooku. Przedstawiciele firmy nie ukrywają swojej radości.
- To bardzo dobra wiadomość, nikt bez naszej zgody nie będzie mógł teraz używać słowa Paczkomat®. To dowód, że Polska jest państwem prawa, które chroni dorobek intelektualny swoich obywateli i firm. Jestem jednak daleki od tryumfalizmu. Uważam, że polskie firmy powinny kooperować przynajmniej na krajowym podwórku tak jak się to dzieje w przypadku firm z innych państw chociażby Niemiec, Francji i Włoch, gdyż presja konkurencyjna dużych międzynarodowych koncernów jest olbrzymia - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, do której należy InPost S.A.
Brzoska dodał, że przy różnych okazjach podkreśla, iż konkurencja między podmiotami powinna toczyć się nie w sądzie ale na rynku w postaci jakości usług oraz oferowanych za nie cen. - Jednak tam gdzie można firmy powinny współpracować wykorzystując możliwe efekty synergii - podkreślił Rafał Brzoska.
Z Paczkomatów InPost korzystają już m.in. klienci z Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Francji, Rosji i Australii. W Polsce Paczkomaty funkcjonują od 2009 roku i cieszą się dużą popularnością.