Walmart źle znosi konkurencję ze sklepami internetowymi, z Amazonem na czele. Choć przychody najpopularniejszej sieci marketów w USA rosną, to zyski idą w dół, a w trzecim kwartale pojawiła się nawet strata.
Jeszcze na początku roku, po ostrych cięciach podatkowych Donalda Trumpa kurs giełdowy przekroczył rekordowe 100 dol. za akcję, ale od tej pory zachowuje się dużo gorzej niż rosnąca giełda. W piątek spadł o 1 proc. do 93,31 dol.
Gigant postanowił zrobić krok do przodu w zupełnie innej branży. W poniedziałek ogłosił, że zawarł umowę partnerstwa ze studiem Metro Goldwyn Mayer na tworzenie kontentu do serwisu VOD - Vudu.
Walmart przejmował Vudu w 2010 roku, co miało być poduszką bezpieczeństwa związaną ze spadkiem sprzedaży nośników DVD. Walmart sądził, że klienci będą nadal kupować i wypożyczać filmy, jeśli przeniesie się je do cyfrowej biblioteki. Czasy się zmieniły i sposób korzystania z wideo w internecie jest inny od przewidywań Walmarta.
Vidu powalczy kinem familijnym
Wielki detalista od dłuższego czasu próbował znaleźć sposób, by zwiększyć liczbę klientów Vudu, który jest daleko na rynku za Netflix, HBO, czy kontrolowanym przez Walt Disney Co, Comcast i Twenty-First Century Fox Inc serwisem Hulu. W tym celu planuje oferować programy dla ludzi, którzy mieszkają poza wielkimi miastami.
Walmart i MGM ogłoszą powstanie nowego przedsięwzięcia na konferencji w Los Angeles w poniedziałek. W jej ramach podadzą nazwę pierwszej produkcji z licencją MGM.
- W ramach partnerstwa MGM utworzy ekskluzywne produkcje, które mają bazować na rozległej bibliotece ikonicznych dzieł. Te produkcje mają być dostępne wyłącznie na Vudu - powiedział Reutersowi rzecznik Walmarta, Justin Rushing.
Serwis skupi się na przyjaznych rodzinie produkcjach, które preferowane są przez klientów Walmarta. Szczegółów finansowych porozumienia nie podano.
Własne produkcje to klucz do sukcesu w serwisach wideo. Netflix wydaje na nie około 8 mld dol. rocznie, budżet Amazona to 4 mld dol., a HBO 2,7 mld dol.
Strona Vudu nie zdobyła dużego udziału w rynku i nie konkuruje skutecznie z dominującymi serwisami. Choć subskrypcja jest dwa razy tańsza od Netflix, to jednocześnie zawiera limity oglądania, po przekroczeniu których trzeba dopłacać.
Vudu ma w ofercie 150 tys. tytułów do kupna, lub wypożyczenia. Za darmo udostępnia 5 tys. filmów, których obejrzenie wymaga tylko obejrzenia reklam.
W USA obecnie działa 200 serwisów wideo. Jeszcze pięć lat temu było ich tylko 68 - podaje firma analityczna Parks Associates.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl