W środę sieć Target Corp, konkurent Walmartu, której oferta skierowana jest do konsumentów o wyższych dochodach niż klienci Wlamartu, zaraportowała rozczarowujące wyniki kwartalne i podała ostrożne prognozy.
- Wygląda na to, że konsumenci o średnich i wyższych dochodach oszczędzają, a ci o niższych - wydają - powiedział analityk Edward Jones, Brian Yarbrough.
Zysk netto Walmartu spadł do 3,08 mld USD z 3,34 mld USD w analogicznym okresie rok temu. Do spadku przyczynił się wzrost kosztów zatrudnienia - minimalna stawka godzinowa została podniesiona do 10 USD za godzinę - oraz inwestycje w rozwiązania służące do automatycznego przygotowania zamówień.
Sprzedaż w sklepach w USA otwartych co najmniej rok, wzrosła o 1 proc., wobec prognozowanego 0,5 proc. To siódmy kwartał z rzędu, w którym sieć zanotowała wzrost sprzedaży. Do dobrego wyniku przyczyniły się także niższe koszty dostarczenia mediów spowodowane łagodną zimą.