PKP Polskie Linie Kolejowe planują przebudowę dworca Warszawa Zachodnia. Wybrały na razie firmę, która wykona projekt modernizacji. Spółka zależna giełdowej Trakcji zrobi to za 14 mln zł. Roboty zaczną się za około dwa lata.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Torprojektem, spółką zależną giełdowej Trakcji, umowę na projekt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Wykonanie dokumentacji za ok. 14 mln zł ma pozwolić na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na przełomie 2018/2019 r., poinformował Ireneusz Merchel, prezes PLK.
- Do końca tego roku będzie przygotowana koncepcja programowo-przestrzenna, a projekty budowlane wykonawcze do trzeciego kwartału 2018 r. Ogłoszenie przetargu na prace budowlane jest planowane na przełom 2018/2019 - powiedział Merchel podczas konferencji prasowej.
Dodał, że wartość prac budowlanych jest szacowana na 500 mln zł. Budowa ma trwać do końca 2021 r.
Projekt, który zostanie przygotowany przez Torprojekt uwzględni integrację komunikacji miejskiej i kolejowej, w zakresie przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Linia średnicowa będzie przystosowana do zwiększonej liczby pociągów. Stworzone zostaną nowe możliwości połączeń na linii Piaseczno-Legionowo.
Na samej stacji przebudowane zostaną istniejące perony oraz dobudowany jeden dodatkowy. Pasażerowie będą też korzystać z nowej hali peronowej i nowego przejścia podziemnego.
- W mojej ocenie, inwestycje kolejowe przyspieszyły. Zakontraktowaliśmy w tym roku prace za ok. 10 mld zł. Realizujemy Krajowy Program Kolejowy o wartości 66,5 mld zł z pełną konsekwencją i determinacją - skomentował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
Akcje Trakcji zareagowały na wiadomość o zleceniu wykonania projektu 1-procentowym wzrostem kursu. Od lutego znajdowały się w trendzie spadkowym.
Notowania akcji Trakcji w ostatnim tygodniu src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1497520088&de=1498144200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=TRK&colors%5B0%5D=%230082ff&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>