Polski producent naczep i przyczep samochodowych, spółka Wielton z Wielunia, rozpoczyna ekspansję na rynki niemieckojęzyczne. Firma poinformowała o powołaniu spółki zależnej Wielton GmbH, której celem jest rozwój sprzedaży w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W ciągu 3-5 lat zarząd wieluńskiej spółki planuje sprzedaż w regionie na poziomie powyżej 1,5 tys. sztuk rocznie.
Powołana spółka zależna Wielton GmbH z siedzibą we Frankfurcie nad Menem rozpocznie działalność w I kwartale 2016 roku. Kapitał zakładowy wynosi 25 tys. euro. Do końca bieżącego roku firma ma skupić się na budowaniu i rozwoju zaplecza handlowo-serwisowego w regionie niemieckojęzycznym.
– Założenie niemieckiej spółki wpisuje się w strategię ekspansji Wieltonu w całej Europie i jest kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia pozycji trzeciego producenta na kontynencie – mówi Mariusz Golec, prezes Wieltonu.
Niemcy z rynkiem sprzedaży na poziomie 54 tys. sztuk rocznie są największą szansą dla wieluńskiej spółki. Wielton jest obecny w Niemczech od 11 lat poprzez sieć dilerską. Po trzech kwartałach 2015 roku sprzedaż tam zwiększyła się o 13 proc. rok do roku przy wzroście rynku wynoszącym 9,6 proc.
Nowy lider w Polsce
W styczniu w Polsce firma sprzedała 295 przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony – poinformował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
To niemal 90 proc. wzrost ze 156 sztuk w roku 2015 i drugi wynik w Polsce. Wtedy Wielton również zajmował drugie miejsce, ale do lidera brakowało mu 122 sztuk. W tym roku różnica ta wynosi już tylko 7 sztuk. Tym liderem nadal pozostaje spółka Krone, która w styczniu sprzedała 302 przyczepy i naczepy.
Grupa Wielton jest obecna na ponad 35 rynkach Europy, Azji i Afryki. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i należy do grona pięciu największych producentów w swojej branży w Europie.
W maju 2015 roku wieluńska firma przejęła francuską spółkę Fruehauf z 40 proc. udziałem w segmencie naczep we Francji. W sierpniu 2015 roku Wielton nabył aktywa włoskiej firmy Compagnia Italiana Rimorchi. Dzięki zakupionym aktywom firma w ciągu dwóch lat osiągnie potencjał produkcyjny ponad 16 tys. sztuk rocznie, a w kolejnych latach - do 25 tys. sztuk rocznie.
Pojazdy produkowane przez wieluńską spółkę kupują firmy transportowe, budowlane, produkcyjne oraz dealerzy pojazdów ciężarowych i naczep, głównie z Rosji, Ukrainy, Norwegii, Węgier, Czech, Francji, Serbii czy Kazachstanu. Firma planuje dalsze ekspansje na rynki w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.
Zobacz też: * *#dziejesienazywo: Zakorkowane autostrady. Rząd zmusi firmy do podniesienia szlabanów?