- Obecną inwestycję finansową traktujemy jako wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. eSky i należące do Grupy WP wakacje.pl narodziły się kilkanaście lat temu, aby realizować różne potrzeby, ale dziś strategicznie zmierzają w podobnym kierunku - oferowania wakacyjnych wyjazdów zagranicznych - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
eSky jest agentem turystycznym online. Za pośrednictwem eSky można kupić bilety 651 linii lotniczych - regularnych, tanich oraz czarterowych, zarezerwować nocleg w blisko 850 tys. hoteli i apartamentów na całym świecie czy wynająć samochód, a także nabyć ubezpieczenie podróżne.
eSky od kilku lat prowadzi dynamiczną ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne - pod marką eDestinos - na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie serwis dostępny jest na 18 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój międzynarodowy.
Globalnie strony eSky odwiedza 180 mln użytkowników rocznie, a z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 mln osób miesięcznie. W 2016 r. firma sprzedała ponad 1,2 mln biletów lotniczych oraz niemal 800 tys. innych produktów z własnej oferty. W 2016 r. eSky miał obroty o wartości 1,3 mld zł, osiągając wynik EBITDA na poziomie 14,5 mln zł.
- Na początek planujemy współpracę z Grupą WP opartą na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Liczymy na realizację szeregu synergii, zarówno w zakresie mediowym, jak i operacyjnym we współpracy z serwisami wakacje.pl i nocowanie.pl – mówi Łukasz Kręski, współzałożyciel oraz przewodniczący rady nadzorczej eSky.
- Dzięki wsparciu WP eSky będzie mógł realizować swoje plany związane ze zwiększaniem zasięgu oraz poszerzaniem oferty produktów turystycznych w kraju. Mamy również nadzieję na zacieśnienie współpracy w przyszłości i być może rozszerzenie jej również na inne niż turystyka obszary – dodaje Łukasz Habaj, współzałożyciel oraz członek rady nadzorczej eSky.
Na co liczy Wirtualna Polska?
- Liczba pasażerów transportu lotniczego w Polce dynamicznie rośnie, a mimo to statystyczny Polak nadal podróżuje samolotem trzykrotnie rzadziej niż Niemiec. Pozycja eSky na lokalnym rynku pozwoli czerpać z tego potencjału - mówi Adam Rogaliński, dyrektor inwestycyjny Grupy Wirtualna Polska.
Zakup akcji eSky Group jest kolejną transakcją Grupy Wirtualna Polska w obszarze turystycznego e-commerce. Dotychczas Grupa WP była obecna w branży travel dzięki agentowi internetowemu specjalizującemu się w sprzedaży zorganizowanych zagranicznych wyjazdów turystycznych - Wakacje.pl oraz w segmencie turystyki krajowej - Nocowanie.pl.