O planach kolejnych zakupów w sektorze e-commerce Wirtualna Polska informowała już w grudniu ubiegłego roku, gdy pozyskała pół miliarda złotych na rozwój. Teraz za 35 proc. udziałów w Domodi zapłaciła ponad 85 mln zł. Łącznie skupia w swoim ręku 86 proc. firmy. Nie jest to jej ostatnie słowo - otrzymała bowiem prawo przejęcia pozostałych 14 proc. udziałów w ciągu kolejnych 10 lat.
- Zależy nam na większym udziale w wynikach Domodi, Homebook i Allani, bo wierzymy w unikatowe talenty ludzi tam pracujących i dalszy wzrost. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów całego zespołu i tej przedsiębiorczej kultury organizacyjnej - mówił po zawarciu transakcji prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski.
Kluczowy segment e-commerce
Zakup to realizacja zapowiedzi zawartej w strategii Wirtualnej Polski - budowy portfela silnych marek e-commerce. - Domodi i Allani to dwa największe polskie marketplace'y w segmencie modowym kontynuujące dynamiczne wzrosty. Uzupełnia je Homebook – lider w segmencie projektowania i wystroju wnętrz, który rośnie jeszcze dynamiczniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych inwestycji - tłumaczył Grzegorz Kruk, VP Corporate Development w Wirtualnej Polsce.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Jest właścicielem marek: Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka) a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe). Według badania Gemius/PBI, w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Innowacyjność oferty Biura Reklamy spółki WP Media doceniono m.in. w prestiżowym raporcie biur reklamy magazynu Media & Marketing Polska za rok 2017. Wyróżnienie dla BR WP przyznano trzeci raz z rzędu.
Zobacz także: Wirtualna Polska poprawia wyniki operacyjne