Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Wittchen zwiększa przychody o jedną piątą. "Efekt Lidla" coraz słabszy

4
Podziel się:

Wittchen podał dane o przychodach za pierwsze półrocze. Wynika z nich, że przychody wzrosły o jedną piątą, ale dynamiki nie poprawia już współpraca z Lidlem.

Wittchen zwiększa przychody o jedną piątą. "Efekt Lidla" coraz słabszy
(materiały prasowe)

Przychody ze sprzedaży grupy Wittchen, producenta m.in. markowych torebek skórzanych, wyniosły 75,6 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach 2017 r. i były wyższe o 21 proc. w skali roku - poinformowała spółka.

Ze sprzedaży detalicznej, czyli w sklepach pod marką firmy i w internecie przychody wyniosły w pierwszym półroczu 65,9 mln zł i były wyższe o 23 proc. rok do roku. Dużo gorsza dynamika widoczna była w segmencie tzw. business to business (B2B) a co nie jest tajemnicą są to głównie przychody ze współpracy z siecią Lidl.

Osiągnęły one poziom 9,4 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach roku i były wyższe o 11 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jak widać tempo wzrostu jest o wiele niższe niż ogółu przychodów spółki, co świadczy o tym, że Lidl przynajmniej w tym roku nie był kluczowy dla rozwoju Wittchena.

Zobacz również: Rząd rusza na wojnę z foliowymi torbami w sklepach

Z informacji w raportach Wittchena wynika, że sprzedaż do Lidla dała w ubiegłym roku polskiej firmie 10,8 proc. całorocznych przychodów. Rok wcześniej było to 11,7 proc. Jednak w informacjach od początku bieżącego roku podano, że kontrakty z siecią dyskontów wzrosły o jedną czwartą. Większość będzie realizowana najwyraźniej w drugiej połowie roku.

Łączne zamówienia Lidla wynoszą 26,8 mln zł na cały rok. W ubiegłym roku było to 21,4 mln zł, choć ostatecznie realna sprzedaż doszła do poziomu "tylko" 18,3 mln zł.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 170 mln zł w 2016 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
G
7 lat temu
Sprzedaż towarów w dyskoncie raczej zle wpływa na wizerunek marki, kreowanej wcześniej na przynajmniej ze średniej polki. Ja przynajmniej nie kupię juz torebki tej firmy
Natka
7 lat temu
Tylko gdyby nie te przychody ze sprzedaży w Lidlu to nie wiem czy Witchen by się tak utrzymał jak w sklepie sentralnym mają takie kosmiczne ceny
manat
7 lat temu
jestem całkowicie za degradacją lidla w tym sklepie nie przypominam sobie żebym coś kupował kiedys ktoś kupił piwo smak jakby było otwarte całą noc nie da sie pić PO PROSTU TEN SKLEP DLA MNIE NIE ISTNIEJE blisko zamieszkania jest ala nic nie kupie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
manat
7 lat temu
jestem całkowicie za degradacją lidla w tym sklepie nie przypominam sobie żebym coś kupował kiedys ktoś kupił piwo smak jakby było otwarte całą noc nie da sie pić PO PROSTU TEN SKLEP DLA MNIE NIE ISTNIEJE blisko zamieszkania jest ala nic nie kupie
Natka
7 lat temu
Tylko gdyby nie te przychody ze sprzedaży w Lidlu to nie wiem czy Witchen by się tak utrzymał jak w sklepie sentralnym mają takie kosmiczne ceny
G
7 lat temu
Sprzedaż towarów w dyskoncie raczej zle wpływa na wizerunek marki, kreowanej wcześniej na przynajmniej ze średniej polki. Ja przynajmniej nie kupię juz torebki tej firmy
polak
7 lat temu
nie chodzi do lidla a sritcha tez juz nie kupię