Grupa Jeronimo Martins zaprezentowała w środę wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2016 r. Wyższy wzrost sprzedaży w Biedronce zaowocował kolejnym bardzo dobrym kwartałem dla Grupy. W sumie, skonsolidowana sprzedaż firmy w pierwszej połowie roku wzrosła o 4,7 proc. do 7 mld euro.
Jak podaje Jeronimo Martins, wpływ na dobre wyniki osiągnięte przez firmę w Polsce, miały większe dochody Polaków, które przełożyły się na umocnienie pozytywnego trendu w konsumpcji żywności.
Łączna sprzedaż Biedronki wzrosła o 9,8 proc. (liczone w polskiej walucie), co było podsycane przez niezwykły wzrost sprzedaży LFL o 8,8 proc. (sprzedaż sieci podawana jest przy użyciu wskaźnika Like-for-Like. Wskaźnik ten porównuje sprzedaż tych samych placówek dzisiaj i przed rokiem). W euro, sprzedaż była o 4,0 proc. wyższa niż w poprzednim roku.
W ujęciu kwartalnym - od kwietnia do końca czerwca - Biedronka odnotowała znaczny wzrost sprzedaży LFL - o 9,9 proc. Przyczyn takiego wyniku Jeronimo Martins upatruje "w korzystnych dla konsumentów warunkach, jakie stworzył wzrost dochodów jakimi dysponują polskie rodziny", co można interpretować jako wpływ programu Rodzina 500+ oraz w "mocnym czerwcu, który również przyczynił się pozytywnie do wyników działalności spółki".
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku, sieć Biedronka otworzyła 40 sklepów i odnowiła 94 lokalizacje.