Zysk netto Inditexu wzrósł w roku podatkowym 2015 o 15 proc. i wyniósł 2,88 miliarda euro, czyli 3,2 miliarda dolarów - podaje Inditex, właściciel marki Zara i Massimo Dutti, w środowym komunikacie.
Analitycy spodziewali się zbliżonego wyniku - zysku na poziomie 2,9 miliarda euro.
EBITDA wyniosła 4,7 miliarda euro wobec prognoz 4,73 mld euro.
Sprzedaż Inditex w 2015 r. wyniosła zaś 20,9 miliarda euro.
Sprzedaż sieci Zara wzrosła o 18 proc. do 13,6 miliarda euro, a zysk operacyjny wzrósł o 16 proc. do 2,5 miliarda euro.
Od czasu debiutu giełdowego w 2001 roku sprzedaż Inditexu wzrosła ponad 6-krotnie dzięki bardzo agresywnej ekspansji jego sieci.
Inditex planuje wydać w 2016 r. na rozwój firmy 1,5 miliarda euro. Firma chce otworzyć swoje sklepy na 5 nowych rynkach: w Wietnamie, Paragwaju, Arubie, Nikaragui i Nowej Zelandii.