Członkowie Sojuszu będą pomagać Komisji Europejskiej w kształtowaniu polityki dotyczącej rozwoju sztucznej inteligencji, w tym zaleceń odnoszących się do jej wpływu na konkurencyjność gospodarki oraz aspektów etycznych. Będą brać udział w warsztatach, grupach roboczych i innych forach wymiany opinii. Do ich zadań będzie też należało opiniowanie projektów dokumentów Komisji Europejskiej i Grupy Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (w której polskim przedstawicielem jest Robert Kroplewski, Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. Społeczeństwa Informacyjnego).
- Sztuczna inteligencja to coraz ważniejszy temat dla rozwoju gospodarki, coraz też istotniejszy dla komunikacji marketingowej. Cieszymy się, że IAB Polska będzie miało głos w europejskiej dyskusji nad jej przyszłością – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Sojusz będzie działał na platformie internetowej Komisji Europejskiej o nazwie Futurium, a w 2019 roku planowana jest organizacja pierwszej dorocznej konferencji Sojuszu.
Problematyka sztucznej inteligencji była jednym z tematów przewodnich tegorocznego Forum IAB. Szeroko omawiali to zagadnienie goście wydarzenia, m.in. prof. Kevin Warwick, brytyjski specjalista od AI, robotyki i stymulacji mózgu.