Deszczowa noc, miejski krajobraz, na mokrym asfalcie pędzące czołgi. Taką grafikę wykorzystała Polska Grupa Zbrojeniowa w swoim newsletterze. Problem w tym, ze pochodzi z gry Battlefield 4.
Sprawę nagłośnił na Twitterze Piotr Maciążek - do niedawna redaktor naczelny portalu energetyka24.com, należącego do Grupy Defence24.
Dziennikarz opublikował grafikę, która została wykorzystana w newsletterze PGZ oraz drugą - z materiałów promocyjnych Battlefield 4.
Zdjęcia opatrzył wymownym komentarzem "Zaczynam rozumieć gigantyczne problemy finansowe PGZ"
Inny dziennikarz - wiceszef portalu polskieradio.pl Krzysztof Kossowski zauważył, że grafika jest dostępna w sieci za darmo jako tapeta do pobrania. Podkreślił przy tym, że nie jest to jednak równoznaczne z możliwością jej komercyjnego wykorzystania.
Polska Grupa Zbrojeniowa już usunęła niefortunną grafikę. Wydała także oświadczenie w tej sprawie:
"Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. z ubolewaniem przyjęła informację dotyczącą grafiki zamieszczonej w newsletterze PGZ S.A. Z uwagi na to, że newsletter jest automatycznym systemem odpowiedzi na zgłoszenie, zapisanym w kodzie strony www, grafika była wykorzystana przez PGZ S.A. w sposób nieświadomy. Przedmiotowa grafika została zamieszczona przez firmę odpowiadającą za utworzenie strony internetowej PGZ S.A. w ramach umowy zawartej w 2014 r.
W zaistniałej sytuacji PGZ S.A. zaprzestała korzystania ze wspomnianej grafiki. Jednocześnie informujemy, że PGZ S.A. prowadzi analizę zapisów umowy zawartej z dostawcą usług PR oraz strony internetowej w celu zabezpieczenia potencjalnych roszczeń ze strony właścicieli własności intelektualnej"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl