Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wprowadzenie e-podręczników. MEN potwierdza zwolnienia ekspertów

0
Podziel się:

- Zapadła decyzja o zwolnieniu koordynatora oraz kilku ekspertów zatrudnionych w Ośrodku Rozwoju Edukacji - poinformowała rzeczniczka MEN.

Wprowadzenie e-podręczników. MEN potwierdza zwolnienia ekspertów
(KPRM)

Zapadła decyzja o zwolnieniu koordynatorki projektu E-podręczniki do kształcenia ogólnego oraz kilku ekspertów zatrudnionych w Ośrodku Rozwoju Edukacji - potwierdziła rzeczniczka MEN Joanna Dębek. Dodała, że termin wdrożenia e-podręczników nie jest zagrożony.

Głównym celem projektu E-podręczniki, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji - instytucję podległą Ministerstwu Edukacji Narodowej, jest opracowanie i udostępnienie bezpłatnych e-podręczników. Jest on jednym z elementów wieloletniego programu cyfryzacji polskiej szkoły. Od lutego tego roku pełniącą obowiązki koordynatora projektu jest Marlena Plebańska, związana z projektem od samego jego początku.

_ Zapadła decyzja o zwolnieniu koordynatora oraz kilku ekspertów zatrudnionych w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Natomiast to, co jest najważniejsze, chciałabym uspokoić: termin wdrażania podręcznika, czyli 1 września 2015 r. nie jest zagrożony, a zmiany w zespole, co, do których zapadła decyzja mają na celu usprawnienie prac oraz poprawienie jakości e-podręcznika _ - powiedziała dziś rzeczniczka MEN.

Pytana o przyczyny zwolnienia osób odpowiedzialnych w ORE za e-podręcznik zaznaczyła, że dyrektor ośrodka i minister edukacji mają prawo dobierać sobie współpracowników patrząc na efekty ich pracy. _ Zależy nam na tym, by 1 września 2015 r. e-podręcznik był produktem spełniającym oczekiwania co do jakości i treści merytorycznej _ - dodała.

Dębek pytana, kiedy zostanie wyłoniony nowy zespół, powiedziała, że nie może podawać teraz konkretnych dat, ponieważ jest na to za wcześnie. _ Mamy nadzieję, że będzie to w możliwie najbliższym czasie _ - zaznaczyła.

Z kolei rzecznik prasowy Ośrodka Rozwoju Edukacji Jan Osiński mówi o rekonstrukcji zespołu E-podręcznik. _ Trwa rekonstrukcja zespołu związana z tym, że projekt E-podręcznik wszedł w ostatni etap, w którym mamy bardzo dużo materiałów merytorycznych, w którym rodzaj pracy jest już troszkę inny. Teraz jest więcej pracy edytorskiej, redakcyjnej, przygotowywania tekstów i zamieszczania ich w e-podręcznikach _ - powiedział w rozmowie z PAP.

Podając informację o zwolnieniu pracującego w ORE zespołu E-podręcznik, czwartkowa _ Rzeczpospolita _ napisała, że ośrodek informował, że nie jest w stanie określić terminu, w którym partnerzy merytoryczni projektu wykonają prace zgodnie z oczekiwaniami. W gazecie można także przeczytać, że wiele elementów tego projektu wymaga sporego nakładu pracy, a najgorzej wygląda sprawa z e-podręcznikiem do informatyki.

Odnosząc się do tych informacji Osiński powiedział, że z myślą o e-podręcznikach przygotowano bardzo dużo materiałów. _ Na etapie ich weryfikacji okazało się, że nad niektórymi trzeba jeszcze popracować, niektóre nie są takie jakbyśmy chcieli. () Rozpoczęły się prace nad tym by poprawić to, co było złe _ - powiedział. Przyznał, że faktycznie chodzi o e-podręczniki do informatyki i przedmiotów przyrodniczych.

Do chwili nadania tej depeszy PAP nie udało się skontaktować z Marleną Plebańską.

Zgodnie z rządowym programem _ Cyfrowa szkoła _ do 2015 r. ma powstać 18 e-podręczników do 14 różnych przedmiotów obejmujących wszystkie etapy nauki, począwszy od I klasy szkoły podstawowej, poprzez gimnazjum, po całą szkołę ponadgimnazjalną. Udostępnione będą bezpłatnie uczniom, nauczycielom i rodzicom. Będzie z nich można korzystać przy użyciu urządzeń o różnych parametrach technicznych i systemach operacyjnych.

Za merytoryczne przygotowanie e-podręczników do matematyki i przedmiotów informatycznych odpowiada Politechnika Łódzka. Za e-podręczniki z zakresu przedmiotów humanistycznych merytorycznie odpowiada Uniwersytet Wrocławski, za e-podręczniki do przedmiotów przyrodniczych - Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, a za e-podręczniki do edukacji wczesnoszkolnej - Grupa Edukacyjna S.A. Za stronę techniczną przygotowania wszystkich e-podręczników odpowiada Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe, będące pionem Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk.

Od października ubiegłego roku kolejne fragmenty e-podręczników umieszczone są na specjalnej platformie internetowej.

Projekt _ E-podręczniki kształcenia ogólnego _ jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego szacunkowa wartość wynosi 45 mln zł.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)