Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Wspólny bilet kolejowy. Dwa województwa nie złożyły deklaracji

6
Podziel się:

Przystąpienia do wspólnego biletu kolejowego, pozwalającego jeździć po całej Polsce pociągami różnych przewoźników, złożyło 14 województw. Deklaracji nie złożyły woj. dolnośląskie i zachodniopomorskie.

Wspólny bilet ma uprawniać do przejazdów pociągami różnych przewoźników.
Wspólny bilet ma uprawniać do przejazdów pociągami różnych przewoźników. (Lukasz Solski/Eastnews)

Jak poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, wstępne deklaracje przystąpienia do Wspólnego Biletu złożyła już przeważająca większość województw.

- Liczę na to, że w grudniu 2018 roku mieszkańcy wszystkich 16 województw będą mogli podróżować taniej, za pomocą Wspólnego Biletu - powiedział PAP wiceminister.

Projekt Wspólny Bilet zakłada możliwość podróżowania po całej Polsce na jednym bilecie - niezależnie od przewoźnika.

Program zakłada, że im dalej pasażer będzie podróżował, tym mniejsza będzie opłata za przejazd. Koszt wprowadzenia programu dla każdego województwa będzie inny i wyniesie od kilku do kilkunastu tys. złotych rocznie.

- Koszty z punktu widzenia spółek i województw będą minimalne, a korzyści z punktu widzenia pasażerów, z tego, że przyciągniemy nowych klientów na kolej, że namówimy ich być może do tego, żeby nie jeździli samochodami, aby korzystali z ekologicznego transportu kolejowego, będą ogromnie - mówił wiceminister pod koniec sierpnia.

Wspólny bilet uprawniający do przejazdów pociągami różnych przewoźników to w Europie nowość.

Jak mówi wiceminister Bittel, takie rozwiązanie na szeroką skalę stosuje się tylko w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, gdzie przyjęcie zasad ujednoliconego biletu jest warunkiem do otrzymania koncesji na prowadzenie transportu kolejowego.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Szyna śliska
6 lat temu
Wspólny bilet, ale nie na wszystkie koleje? Czyli lipa! Obiecanki prezesa Maminionka. Wracaj pan do PR prostować szyny i walczyć z nielegalnym zatrudnianiem przez ajentów pracowników kas. Coś na ten temat Mikołajek Te ci powie. Zna temat. Zakichani związkowcy.
pasazer
6 lat temu
co z tego jak bez InterCity
Siedlecki esd...
6 lat temu
Porażka prezesa Mamińskiego. Wspólny bilet, ale nie na wszystkie koleje. Dobre, bo polskie!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Siedlecki esd...
6 lat temu
Porażka prezesa Mamińskiego. Wspólny bilet, ale nie na wszystkie koleje. Dobre, bo polskie!
Szczęśliwy by...
6 lat temu
Prezesie Mamiński, czy to nie jest pańska porażka? Albo jeden bilet obejmuje wszystkie koleje albo to nie jest wspólny bilet. Z człowieka sukcesu, jak się pan nim nazwał, jest pan człowiekiem porażki. Pamiętam jak w kwietniu 2016 r. przedstawiał się pan w PKP jako honorowy człowiek, więc miej pan honor i zwolnij się.
Szyna śliska
6 lat temu
Wspólny bilet, ale nie na wszystkie koleje? Czyli lipa! Obiecanki prezesa Maminionka. Wracaj pan do PR prostować szyny i walczyć z nielegalnym zatrudnianiem przez ajentów pracowników kas. Coś na ten temat Mikołajek Te ci powie. Zna temat. Zakichani związkowcy.
Turysta
6 lat temu
Tory w Lubuskiem likwidują w najlepsze jak za czasów PO i PSL. Drzewa wzdluż torów (bezmyślnie) też wycinają. Chyba nawet w czasach parowozów nie wycięto tyle drzew wzdłuż torów niż za czasów PiS. Kto i kiedy zlikwidował jeden bilet z czasów PRL-u? Życie pokazuje, że zniszczyć ckolwiek jest łatwo, ale żeby koleje rozbudować, ulepszyć i rozwinąć to chyba żaden Rząd po 1989 roku nie potrafił.
Dyrektor Skur...
6 lat temu
Prezesie Mamiński, czas zrezygnować, nie dotrzymał pan obietnicy. Z człowieka sukcesu stał się pan człowiekiem porażki. Dobrze pamiętam, co było obiecywane w kwietniu 2016 r. na spotkaniu zarządczym. Ma pan honor?