Nowy raport o wydatkach reklamowych opublikował Instytut Monitorowania Mediów. Jak czytamy w raporcie z badania, na drugim miejscu pod względem wydatków na reklamę jest branża farmaceutyczna (28 proc. wydatków wszystkich branż). Następne są - niemal ex aequo - branża finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna (po 11 proc. każda).
Sklepy wydały w sumie 368 mln zł. Prawie 50 proc. tych wydatków poszło na reklamy w telewizji, niewiele mniej (45 proc.) - na spoty radiowe. Najwięcej za reklamę zapłacił w maju Lidl - aż 60 mln zł. Dalej są Media Expert (ponad 30 mln zł), Euro RTV AGD (ok. 25 mln), Kaufland (20 mln zł) i Media Markt (ok. 18 mln zł).
Branża farmaceutyczna wydała w sumie na reklamę 265 mln zł. Najwięcej pochłonęła promocja leku Molekin, która kosztowała prawie 10 mln zł. Na kolejnych miejscach są Steper, NeoMag, Rostil i Liporedium.
Banki i inne instytucje finansowe zareklamowały się w sumie za 109 mln zł. Najwięcej wydał SKOK (prawie 10 mln zł), tylko nieco mniej Credit Agricole (9 mln zł) i BGŻ BNP Paribas (niecałe 8 mln zł).
Najwięcej kosztowały reklamy kont osobistych (36 proc. wszystkich wydatków branży finansowej) i pożyczek gotówkowych (35 proc.).
Branża telekomunikacyjna wydała z kolei 106 mln zł (wydając najwięcej na reklamy oferty na abonament), a motoryzacyjna - 102 mln zł (najwięcej - 82 proc. - na samochody osobowe).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl