Spółki Skarbu Państwa oraz ministerstwa w pierwszej połowie tego roku ograniczyły wydatki na reklamę w takich stacjach jak Polsat News, TVN24 i TVN - podaje portal Wirtualnemedia.pl. W tym okresie wydały one na reklamę telewizyjną ponad 50 mln złotych.
Według raportu przygotowanego przez Kantar Media, spółki Skarbu Państwa i ministerstwa na reklamę w takich stacjach jak TVN, TVN24, Polsat, Polsat News, TVP1, TVP2, TVP Info wydały w sumie 54,8 mln złotych. To o 12 procent mniej w stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku.
Zmniejszenie wydatków reklamowych nie dotyczy jednak wszystkich stacji. Według wspomnianego raportu kwota na reklamę zwiększyła się w przypadku TVP1 i Polsatu, ale znacznie mniej od tych podmiotów otrzymały telewizje Polsat News, TVN24 i TVN.
W TVP1 wykupione przez Ministerstwa i spółki Skarbu Państwa reklamy kosztowały 19,3 mln złotych, a w Polsacie 14,9 mln złotych. Były one zatem wyższe odpowiednio o 4,4 procent i 11,9 procent.
W przypadku Polsat News wydatki na reklamę spadły o 60,9 procent do poziomu 482 tys. złotych. Analogiczna tendencja dotyczy TVN24 i TVN, gdzie zmniejszyły się one o odpowiednio 53,2 procent do 1,58 mln złotych i o 43,1 procent do 4,7 mln złotych. Mniej wydano również na reklamy w TVP2 i TVP Info.
Anonimowy rozmówca portalu podaje, że za tą tendencją stoi ideologia, preferencje wyborcze oraz emisja w telewizji publicznej Igrzysk Olimpijskich oraz Euro 2016. Po przejęciu władzy przez PiS znacząco zmienił się sposób rozdysponowania budżetów reklamowych. Agendy państwowe w ramach komunikacji marketingowej wykorzystują zatem do tego celu media publiczne.
W przypadku spółek z udziałem Skarbu Państwa, najwięcej na reklamę wydał Totalizator Sportowy (23 mln złotych). Na drugim miejscu znalazła się Grupa Lotos (7,8 mln złotych). Na dalszych miejscach był Orlen i PGNiG.