45 restauracji w 4 lata chce otworzyć spółka Helios z Grupy Agora. Pierwszy lokal zacznie działać już w połowie 2018 r. W ten sposób medialna grupa wchodzi w zupełnie nowy segment.
- Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, zdecydowaliśmy się zaangażować w projekt polegający na stworzeniu sieci własnych restauracji w segmencie fast casual. To naturalne uzupełnienie oferty Grupy Agora w obszarze związanym ze spędzaniem czasu wolnego i poszerzenie zaangażowania Heliosa w segmencie rozrywkowym – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory.
Restauracje mają oferować dania w przystępnych cenach, z prostego menu, podane w przyjaznej atmosferze – czytamy w komunikacie spółki. Będą powstawać przede wszystkim w dużych w centrach handlowych, gdzie spółka prowadzi swoje kina i liczy na wynegocjowanie dobrych cen.
Zgodnie z założeniami klientami lokali mają być osoby w wieku 20-35 lat, dla których przy wyborze restauracji duże znaczenie ma cena, jakość oraz lokalność.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.