Firma, która dokończy remont dworca kolejowego w Radomiu zostanie wyłoniona bez przetargu - zdecydował zarząd PKP SA, który odstąpił od umowy z obecnym wykonawcą - Mostostalem Białystok. Chodzi o to, by w tym roku zakończyć prace, które trwają prawie 1,5 roku.
Ponad dwa tygodnie temu inwestor, czyli PKP SA odstąpił od umowy z wykonawcą - Mostostalem Białystok ze względu na duże opóźnienia w realizacji inwestycji.
Jak poinformowała Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA, najpóźniej na początku przyszłego tygodnia dotychczasowy wykonawca przekaże PKP plac budowy. Stan zaawansowania robót wynosi 80 proc.
Leszczyńska podkreśliła, że zarząd PKP SA zdecydował o odstąpieniu od procedur przetargowych, aby jak najszybciej wyłonić nowego wykonawcę prac. Według niej niezwłocznie po przejęciu placu budowy przesłane zostaną zapytania ofertowe do pięciu firm, które wcześniej realizowały podobne inwestycje. Firmy będą mieć 10 dni na złożenie oferty, a PKP SA zamierza wybrać nowego wykonawcę w ciągu dwóch tygodni od wysłania zapytania ofertowego.
_ - Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, dworzec powinien zostać otwarty dla pasażerów do końca tego roku _ - zapewniła Leszczyńska. Dodała, że mimo zmiany wykonawcy, koszty realizacji inwestycji nie powinny przekroczyć planowanych kwot.
Remont dworca w Radomiu rozpoczął się w czerwcu 2011 r. Pierwotnie miał się zakończyć w pierwszym kwartale 2012 roku. Wartość kosztorysowa realizacji inwestycji to 10,5 mln zł.
Budynek radomskiego dworca wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga (polski architekt niemieckiego pochodzenia, autor m.in. dworca kolejowego Łódź Fabryczna). Budynek powstał ok. 1885 r. podczas budowy Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku.
Czytaj więcej o tej sprawie w Money.pl src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1341426377&de=1349301600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&colors%5B0%5D=%231f5bac&st=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej