Zakończony 4 dni temu 2015 rok był najgorszy dla południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego Hyundai i należącej do niego Kia Motors od czasu światowego kryzysu finansowego.
Ani Hyundai Motor, ani Kia Motors nie osiągnęły zakładanego na ubiegły rok poziomu globalnej sprzedaży. Te dwa koncerny, które razem są 5. największym na świecie producentem aut, sprzedały w 2015 r. 8,01 miliona samochodów, podczas gdy za cel postawiły sobie 8,2 miliona.
W październiku 2015 roku Hyundai zanotował spadek kwartalnego zysku do najniższego poziomu od 5 lat, a przez cały poprzedni rok akcje koncernu staniały na giełdzie w Seulu o 12 proc.
Na 2016 rok Hyundai i należąca do niego Kia zakładają wzrost sprzedaży o 1,5 procent. To najmniej ambitny cel od 10 lat.
Koreańskie koncerny nie mają co liczyć na słabnące coraz bardziej Chiny, które są dla nich największym rynkiem pod względem sprzedaży.
Zobacz też: * *Sukces Subaru okupiony cierpieniem pracowników?