Spółka informuje, że to najlepszy wynik w historii zarówno Naftoportu jak i całej Bazy Przeładunku Paliw Płynnych.
W gdańskim porcie od kilku lat rosną przeładunki paliw płynnych i ropy naftowej. W roku 2014 przez Naftoport przepłynęło 12,1 mln ton ładunków, a rok wcześniej 10,6 mln ton.
Wszystko to dzięki kolejnym inwestycjom. W lipcu ubiegłego roku pierwszy tankowiec zawinął do nowego stanowiska w Bazie Paliw Płynnych. Tym samym uruchomiona została warta 40 mln zł instalacja zwiększająca możliwości przeładunkowe bazy.
Stanowisko zaprojektowane zostało dla przeładunku paliw transportowanych statkami o wyporności do 50.000 ton, co odciąży dotychczasowo eksploatowane pozostałe trzy stanowiska od obsługi tych jednostek.
To jednak nie koniec inwestycji w gdańskim porcie. Pod koniec grudnia ubiegłego roku Terminal Naftowy Przedsiębiorstwa Eksploatacji Rurociągów Naftowych dostał pozwolenie na użytkowanie. Działalność operacyjną terminal ma rozpocząć pod koniec pierwszego kwartału 2016 roku.
Terminal Naftowy w Gdańsku to sześć potężnych zbiorników o pojemności 62,5 tys. metrów sześciennych każdy, rurociągi zewnętrzne i wewnętrzne na ropę naftową, oczyszczalnia ścieków, pompownie ropy oraz pełna infrastruktura drogowa, sieci kanalizacyjnej i elektrycznej. Jego budowa kosztowała 412 mln zł.
Terminal będzie połączony z Terminalem Naftoportu systemem rurociągowym, a to pozwoli na dalsze zwiększenie przeładunków w Gdańsku.