Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyprzedażami bardzo interesuje się tylko jedna piąta Polaków

0
Podziel się:

Choć o wyprzedażach słyszeli prawie wszyscy Polacy (91 proc.), to prawie połowa (47 proc.) mało się nimi interesuje

, a jedna czwarta (26 proc.) - w ogóle. Tylko jedna piąta (18 proc.) jest nimi bardzo zainteresowana - wynika z sondażu TNS OBOP.

Co dziewiąty ankietowany (11 proc.) spośród tych, którzy słyszeli o wyprzedażach, zadeklarował, że w tym roku kupił już coś na wyprzedaży. Osoby te nabyły głównie odzież (60 proc.) lub obuwie (32 proc.).

Prawie jedna trzecia osób (30 proc.), które interesują się wyprzedażami, dokonała tam sprawunków.

Jedna trzecia badanych (33 proc.), którzy słyszeli o wyprzedażach, w najbliższym czasie ma zamiar coś na nich kupić, a przeszło dwie piąte (43 proc.) nie mają na to ochoty.

TNS OBOP zapytał także w sondażu tych, którzy słyszeli o wyprzedażach, o opinie o takiej formie sprzedaży.

Większość respondentów z tej grupy (81 proc.) sądzi, że dzięki takiej formie klienci mogą kupić coś dobrego, na co normalnie nie mogliby sobie pozwolić.

73 proc. badanych uważa, że wyprzedaże umożliwiają zakup potrzebnych towarów po okazyjnych cenach.

Z kolei prawie dwie trzecie Polaków (64 proc.) twierdzi, że wyprzedaże organizowane są po to, aby pozbyć się towarów, które się źle sprzedają, a więcej niż połowa - 54 proc. jest zdania, że ceny wcale nie są wówczas tak bardzo obniżane.

W przekonaniu większości wyprzedaże (68 proc. osób) wprowadzają w błąd klientów.

Ze stwierdzeniem, że wyprzedaże są przykładem dbania o klienta, zgadza się 46 proc. badanych, którzy słyszeli o takiej formie sprzedaży, a 42 proc. jest przeciwnego zdania.

Badanie zostało przeprowadzone od 27 do 29 stycznia 2001 roku na reprezentatywnej losowej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. TNS OBOP przeprowadził 1096 wywiadów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.