W 2015 r. zysk operacyjny firmy wzrósł dokładnie o 44 proc. i wyniósł 2,32 miliarda euro, podczas gdy w 2014 r. koncern zanotował 1,61 miliarda euro zysku.
Wynik ten okazał się mocno powyżej szacunków analityków z ich 2,02 mld euro.
W 2015 r. sprzedaż Renault wzrosła o 10 proc. do 45,3 miliarda euro.
Koncern proponuje w związku z tym wzrost dywidendy do 2,40 euro na akcję, podczas gdy wcześniej było to 1,90 euro.
Wyniki Renault mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby nie Rosja i Brazylia - wskazują szefowie koncernu.
Spowalniające gospodarki obu tych krajów nieco przytłumiły popyt mieszkańców zarówno Rosji, jak i Brazylii na nowe auta. Renault szacuje m.in., że w tym roku popyt na samochody na rosyjskim rynku spadnie o dalsze 12 proc.