Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Zakopianka przestanie być "drogą przez mękę"? GDDKiA ogłosiła przetarg

25
Podziel się:

Ciężko w to uwierzyć, ale są szanse, że Zakopianka przestanie być zmorą kierowców. Do 2022 r. odcinek między Rdzawką a Nowym Targiem ma być dwujezdniowy. To znane wszystkim zmotoryzowanym "wąskie gardło", gdzie tworzą się korki.

Zatory na Podhalu w końcu mają szansę przejść do historii - takiej, do której nie chcemy wracać.
Zatory na Podhalu w końcu mają szansę przejść do historii - takiej, do której nie chcemy wracać. (Grzegorz Momot)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na projekt i budowę drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. Firmy i konsorcja mogą składać oferty do 18 grudnia 2017 r.

Zobacz także: Chaos na Zakopiance. Zobacz wideo:

- To newralgiczny fragment 'Zakopianki', biorąc pod uwagę realizowany obecnie ekspresowy odcinek S7 Lubień - Rabka. Budowa drogi krajowej aż do Nowego Targu, w nowym przekroju wraz z bezkolizyjnymi węzłami, poprawi wyraźnie bezpieczeństwo i komfort podróży oraz płynność całej trasy. Co więcej, dzięki węzłom pozwoli rozprowadzić ruch z północy na pozostałe kierunki, co jest kluczowe dla rozwiązania problemu zatorów na Podhalu - powiedział Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk, cytowany w komunikacie.

- Budowa nowej, dwujezdniowej drogi do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. To inwestycja, na którą mieszkańcy regionu i turyści udający się na wypoczynek w polskie góry czekali od lat - dodał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Projektuj i buduj

Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka - Nowy Targ został ogłoszony w formule Projektuj i buduj. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady), podano także.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

W Niemodlinie w końcu cicho

Także dziś GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Niemodlina w województwie opolskim.

"W oddziale GDDKiA w Opolu został dziś ogłoszony przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 o długości 11,493 km. Inwestycja planowana jest do realizacji w latach 2018-2021 w systemie 'Projektuj i Buduj'. Trasa ma mieć klasę drogi GP (o ruchu głównym przyspieszonym) w przekroju 2 + 1 od początku obwodnicy w okolicach Brzęczkowic do węzła Niemodlin gdzie przekrój ma zmienić się na 2 x 2 do końca obwodnicy czyli wylotu w stronę autostrady A4 na północ od Niemodlina" - czytamy w osobnym komunikacie.

Otwarcie ofert przewidziane jest na 18 grudnia 2017 r. Następnie, w zależności od realizacji procesu postępowania przetargowego, planowane jest podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą w drugiej połowie 2018 roku oraz oddanie do użytku do końca 2021 r., podano także.

"Wybrany wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał nie więcej niż 40 miesięcy od daty zawarcia umowy. W tym zawierać się będzie zarówno zaprojektowanie drogi jak i uzyskanie ZRID-u (Zezwolenia na Realizację Inwestycji drogowej) oraz wykonanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie - czytamy także.

Realizacja inwestycji wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa zarówno kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Niemodlina oraz wsi Brzęczkowice i Sosnówka. Wyeliminowanie z ruchu miejskiego uciążliwych samochodów ciężkich przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenia wielkości emisji substancji szkodliwych do środowiska. Budowa nowego odcinka drogi z dala od terenów zabudowanych zapewni komfort ruchu tranzytowego i w znaczny sposób skróci czas podróżujących w kierunkach Polska - Czechy czy też Opole - Nysa - Kłodzko, podsumowano.

budownictwo
nieruchomości
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
jak to jest
7 lat temu
Czechy kraj dużo mniejszy niż nasz i z niższym przychodem PKB ma sieć dobrze funkcjonujących autostrad i to w dodatku tańszych niż nasze!!! Za przejazd z Katowic do Krakowa i z powrotem płacę jak za 10 dni wszystkich w Czechach
karol
7 lat temu
Miałem dość korków. Zmieniłem miejscowość Zakopane na Czechy.
karol
7 lat temu
no i co z tego, jak cały ten "płynny" ruch zatrzyma się w Białym Dunajcu na moście, albo w Poroninie na przejeździe kolejowym
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
zorientowany
7 lat temu
a gdyby CENTRALNIE przydzielać wizy na wjazd do Zakopanego i już w Chabówce postawić bramkę to ile pieniędzy by sie zaoszczędziło na inwestycjach! A ile dały by wizy odpłatne!
tyz prowda
7 lat temu
T wkrótce kolejka na giewont zacznie się pod krakowem
antykorek
7 lat temu
no to jak bedzie S7 do zakopanego - dopiero wtedy odwiedze polskie gory
rezz
7 lat temu
Dziwne ludzie komentarze piszą. Zakopane jak to Zakopane, Tatry piękne, drogi do bani, jak w 99% Polski - a że teraz jest to droga przez mękę, to zasługa m.in. ciągłych remontów i ruchu wahadłowego. Więc gdzie tu niby ta radosna nowina..?
AS
7 lat temu
NO TO PO TATRACH -WEEKENDOWI TURYŚCI JE ZADEPCZĄ .
...
Następna strona