Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Prace na Zakopiance spowolnione. Budowlańcy trafili na duży problem

66
Podziel się:

Na drodze nowego odcinka Zakopianki prace posuwają się bardzo wolno. Przez rok powstało tylko 45 metrów tunelu. Firma budowlana walczy z fatalnymi warunkami geologicznymi.

Pomimo utrudnień tunel ma powstać w wyznaczonym terminie
Pomimo utrudnień tunel ma powstać w wyznaczonym terminie (Jacek Bereźnicki)

Na fragmencie nowego odcinka Zakopianki prace posuwają się bardzo wolno. Przez rok powstało tylko 45 metrów tunelu. Firma budowlana walczy z fatalnymi warunkami geologicznymi.

O powstającej drodze do zimowej stolicy Polski pisze wyborcza.biz. Jak informuje portal, od wiosny ubiegłego roku udało się wykonać ok. 35 proc. prac. przy drążeniu 2-kilometrowych tuneli.

Roboty od strony Krakowa idą sprawnie - tu udało się przekopać 650 i 700 m tuneli. Zupełnie inna sytuacja jest od południowej strony. W tym miejscu wydrążono tylko 45 m i to w jednej nitce.

Spowodowane jest to fatalnymi warunkami geologicznymi. Jak podaje wyborcza.biz, inżynierowie mówią o podziemnym osuwisku. Stwarza ono zagrożenie nie tylko dla budowanej trasy, ale też dla obecnego odcinka Zakopianki, który oddalony jest o pół kilometra.

Zobacz także: Zobacz: Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce

Wykonawca - włoska firma Astaldistara się walczyć z przeciwnościami podczas budowy. Do tego projektuje rozwiązanie zastępcze w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy zapewniają, że mimo niekorzystnych warunków, termin zakończenia prac jest niezagrożony. Przypada on na koniec 2020 r. Budowa ostatniego, brakującego odcinka Zakopianki zaplanowana jest natomiast na lata 2019-2022.

* Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl *

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(66)
WYRÓŻNIONE
wero
6 lat temu
Gdyby wybrali jakiś TBM, zamiast pseudogórników z makarolandii, to by mieli już przewiercone i ułożone te nitki
Jurek
6 lat temu
O ile dobrze pamiętam,ktoś miał pomysł organizacji zimowej olimpiady w Zakopanem kilka lat temu.Nawet na promocję pomysłu zdołano wydać kilka milionów złotych,straconych bezpowrotnie.
jasio
6 lat temu
Wlosi moze buduja piekne autostrady ale prawdziwymi mistrzami w tunelach sa Szwajcarzy. Technologie ktore stosuja wyprzedzaja o 100 lat wszystkie inne kraje. Maja tez metode na osuwanie sie ziemi i skal. Zamrazaja wyrobisko i stosuja automaty TBM w czasie prac do tunelu wchodzi tylko obsluga naprawcza. Owszem szwajcarska firma to kosztowne rozwiazanie ale w ciagu roku wykopia caly tunel a nie 45 metrow, a czas to pieniadz.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (66)
lop
6 lat temu
spowolnione chyba ale przez wywozenie surowca przez podwykonawcow ...
Brrrr zimno
6 lat temu
Miało być brrr zimno do wero
Brrrr zimno~b...
6 lat temu
Jak nie wiesz o czym piszesz pseudo specjalisto to nie pisz nic. Tam nie występuje lita skała tylko jest rumowisko dość luzno powiązane ze sobą. W momencie wiercenia osuwa się i stąd bardzo powolny postęp prac. Wymaga to czałej gamy zabezpieczeń już wydrążonego chodnika żeby nie uległo zawaleniu i zasypaniu. Inną sprawą jest że prawdopodobnie wykonawca dla oszczędności nie wykonał odwiertów z powierzchni góry żeby wiedzieć co go spotka przy przebijaniu się przez górę Lubień i stąd tak duże problemy budowlane.
emeryt
6 lat temu
Dajcie mi tą kasę co bierze firma a łopatą i kilofem zrobię więcej przez rok ... to jakieś kpiny i machlojki ... 45 metrów za rok
budowlaniec
6 lat temu
hehe jak zwykle polak ma problem nawet dziury nie moga zrobic bo niemcy powibijali inzynierow
...
Następna strona