93 proc. internetowych sklepów planuje jeszcze w tym roku dostosować się do ofert mobilnych. Allegro już teraz przeforsowuje zmianę prezentacji produktów na swojej platformie.
Mobilny segment rynku rośnie każdego roku po blisko 15 proc. – podaje Polski Standard Płatności. Do 2020 r. m-zakupy będą odpowiadać za 45 proc. globalnych przychodów z e-commerce – donosi "Rzeczpospolita".
Do zmieniającego się rynku dostosowują się najwięksi, a w ich ślad pójdzie niemal cała branża. Jak podaje raport Platformy Shoper, 93 proc. badanych e-sklepów zamierza wprowadzić zamiany już w najbliższym roku.
Na razie największa w Polsce platforma zakupowa Allegro od 28 lutego będzie wymagać on wystawiających na niej sprzedających dostosowania opisów 1 proc. ofert do klientów mobilnych. Od kwietnia udział ma wzrosnąć do 15 proc.
Z przetaczanych przez "Rz" danych Gemiusa, już teraz co drugi internauta deklaruje, że zawiera transakcje przez smartfon lub tablet.