Już 72 procent Polaków w ciągu miesiąca przynajmniej raz odwiedziło sklep sieci dyskontowej - wynika z badania firmy MarketSide. Hipermarkety wskazało 57 procent ankietowanych, supermarkety zaś 34 procent.
_ __ Popularność sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród ludzi młodych i kobiet. Te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności. Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach. Jednak w dużym stopniu wynika to z mniejszej obecności dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych _ - powiedział prezes MarketSide Maciej Bartmiński, cytowany przez _ Rzeczpospolitą _.
Zdecydowanie najpopularniejsze są sklepy Biedronki, które wskazało 60 procent ankietowanych. Dyskonty odbierają klientów małym sklepom i hipermarketom. Dyskonty odpowiadają już za niemal 20 procent wartości zakupów. Jest to też segment najszybciej zwiększający swoje udziały rynkowe, podaje gazeta.
_ Z badań firmy wynika także, że hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-, 45-latków. Ponad 2/3 wskazało taki sklep. Najniższy odsetek klientów (44 procent) mają wśród najstarszych badanych _ - czytamy dalej.
Na koniec 2011 r. sieci dyskontowe miały w Polsce ponad 2,6 tys. placówek, na tle ogólnej liczby sklepów spożywczych, których jest wciąż ponad 140 tysięcy.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Wysokie ceny żywności. Tam się z nich cieszą Dzięki wysokim cenom artykułów spożywczo-rolnych wzrosła wartość eksportu krajów Ameryki Łacińskiej. | |
Te owoce i warzywa są tańsze niż rok temu Niektóre owoce w hurcie kosztują o 50 proc. mniej niż przed rokiem. | |
Tam już nie można handlować. Będą kary Od 19 listopada zaczynają obowiązywać nowe przepisy pozwalające nakładać grzywny za handel w miejscach niewyznaczonych do tego przez gminę. |