Tylko w III kwartale 2018 r. Polacy o ponad 10 proc. pobili dotychczasowy rekord liczby utraconych dokumentów zgłoszonych do Systemu Dokumenty Zastrzeżone - informuje Związek Banków Polskich.
Baza w tym czasie wzrosła o ponad 43 tysiące sztuk. To najwyższy wynik od ponad 10 lat, kiedy to rozpoczęto publikację raportu infoDOK.
Czytaj również: Uważaj na podejrzane telefony ws. trzeciego filaru. Prosty trick może cię drogo kosztować
Łącznie zastrzeżonych z powodu zagubienia lub kradzieży zostało ponad 1 milion 688 tysięcy sztuk dokumentów.
- Bardzo nas cieszy to, że coraz bardziej naturalną rzeczą staje się to, że po utracie dokumentów są one zastrzegane w banku. Jest to dla Polaków niemal równie oczywiste, jak zastrzeganie utraconej kary bankowej - stwierdza prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.
System Dokumenty Zastrzeżone ZBP to ogólnopolska baza milionów skradzionych i zagubionych dokumentów. Chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości. Zastrzegać dokumenty powinni wszyscy - nie tylko klienci banków.
To najważniejszy krok, który trzeba zrobić natychmiast, gdy utracimy np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy. W kilka minut dane trafiają do wszystkich banków, operatorów telefonii komórkowych oraz tysięcy innych firm korzystających z systemu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl