Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Zezwolenia transportowe dla polskich przewoźników. W przyszłym tygodniu rozmowy z Rosją

21
Podziel się:

- Zależy nam na tym, aby jak najszybciej zawrzeć porozumienie z Federacją Rosyjską. Najważniejszą kwestią jest ustalenie warunków prowadzenia transportu na jej terytorium - powiedział wiceminister infrastruktury.

Zezwolenia transportowe dla polskich przewoźników. W przyszłym tygodniu rozmowy z Rosją
(Bartosz Wawryszuk)

Pod koniec września w Petersburgu odbędą się rozmowy ze stroną rosyjską w sprawie zezwoleń transportowych na samochodowe przewozy towarowe - poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit. Dodał, że Rosja nie wywiązała się ze wszystkich kwietniowych ustaleń.

28 i 29 września w Petersburgu odbędzie się posiedzenie polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych.

- Zależy nam na tym, aby jak najszybciej zawrzeć porozumienie z Federacją Rosyjską. Najważniejszą kwestią jest ustalenie warunków prowadzenia transportu na jej terytorium - powiedział wiceminister na konferencji prasowej. Chodzi o zmianę przepisów, które mają pozwolić na kwalifikowanie przewozu jako wymiany dwustronnej a nie z/do krajów trzecich w sytuacjach, które nie są obecnie dopuszczalne.

W kwietniu br. wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit i wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej Nikołaj Asauł po dwudniowych negocjacjach podpisali porozumienie w sprawie zezwoleń na samochodowe przewozy towarowe, które obowiązuje do końca 2016 r. Polska otrzymała 170 tys. zezwoleń na przewozy, w tym 30 tys. na przewozy z i do krajów trzecich, czyli na transport towarów z krajów spoza Polski do Federacji Rosyjskiej.

- Niestety wiele z tych ustaleń nie zostało wprowadzonych w życie. Najważniejsze z nich jest to, że instrukcja, która miała być taką obowiązującą dla obu stron interpretacją zawartego porozumienia, nie została jeszcze ciągle podpisana przez stronę rosyjską - powiedział wiceminister.

Wyjaśnił, że strona polska występowała z prośbami o podpisanie tej instrukcji przez Rosję, m.in. w sierpniu przekazała list w tej sprawie, w którym zaznaczyła, że ostateczne jej podpisanie jest konieczne do tego, aby dalej kontynuować rozmowy w sprawie wielkości kontyngentów.

- Najważniejsze jest ustalenie warunków, na jakich prowadzony jest transport w Federacji Rosyjskiej. Sprawa ilości zezwoleń jest rzeczą drugorzędną. Bo cóż z tego, że mamy jakąś pulę zezwoleń, jak one są kwestionowane na granicy. Nie do tego dążymy. Wydawało nam się, że porozumienie, które zostało zawarte w kwietniu, ten problem rozwiąże. Ale niestety, strona rosyjska nie dotrzymała słowa, nie podpisała instrukcji i stąd mamy te problemy. Chcielibyśmy doprowadzić do podpisania wspólnych uzgodnień, aby one obowiązywały - tłumaczył wiceminister.

Obecny na poniedziałkowej konferencji prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek, powiedział, że w kwietniu Rosjanie zobowiązali się do tego, że przekażą stronie polskiej instrukcję, która będzie identyczna jak instrukcja, jaką będą się posługiwały służby kontrolne w Rosji, po to, żeby wyeliminować jakiekolwiek nieprawidłowości przy kontroli naszych przewozów. - Okazuje się, że do chwili obecnej tej instrukcji nie mamy. My wykonujemy przewozy zgodnie z ustaleniami podjętymi podczas rozmów dwustronnych. I okazuje się, że służby kontrolne rosyjskie odrzucają nasze interpretacje - powiedział.

Zgodnie z kwietniowym porozumieniem, stronie rosyjskiej również przysługuje 170 tys. zezwoleń, w tym 10 tys. na przewozy z/do krajów trzecich.

Wiceminister Asauł mówił wówczas, że "ustalone liczby zezwoleń uwzględniają porozumienie, które było ważne do końca ubiegłego roku". - Uważamy, że w warunkach obniżającego się rynku, ta ilość zezwoleń jest wystarczająca zarówno dla strony polskiej jak i rosyjskiej - tłumaczył wówczas. Zapewnił, że Rosja "zastosowała się do wszystkich sugestii polskiej strony, wprowadzając nowe przepisy, które niedługo będą opublikowane w Rosji".

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
iwan
8 lat temu
cały tranzyt przez Polskę ze wschodu na zachód powinien być zdecydowanie bardziej dochodowy dla strony Polskiej. Powinny być większe opłaty, bo tak to mamy tylko korki i dziurawe drogi które bez przerwy naprawiane są za nasze podatki!!!
pl
8 lat temu
cisnąć ruskich nie ustepowac terrorystom !
yhywrh
8 lat temu
Przecież każdy ciemniak wie że jak będziemy dalej tak pluć na ruskich to żadnego biznesu z nimi nie zrobimy Angole żabole niemcaszki wszyscy kręcą z ruskimi lody i cicho siedza czasem jakieś brednie o sankcjach wypocą ale nie lża ich i nie straszą dzieci złym ruskiem
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
iza
8 lat temu
Rosja nie podpisała, Rosja nie dotrzymała warunków. A Polska to co,dotrzymuje obietnic, porozumień?????? Porozumienie o mrg , Polska zawiesia - względy bezpieczeństwa śmieszne. Polska powinna zapłacić odszkodowania za pozwolenia
Jerry
8 lat temu
Nie dziwię się Rosjanom. Polacy - orędownicy sankcji anty rosyjskich - ponoszą teraz konsekwencje.
Winnicjusz
8 lat temu
Rosja powinna oczywiście zapłacić odszkodowania firmom którym odmówiła wjazdu.
opat
8 lat temu
Wystawić do rozmów pana Macierewicza , ON ich załatwi szybko
magic
8 lat temu
Wolacto powinno się obrazić i objeżdżać Rosję w koło a nie negocjować. uhaha
...
Następna strona