Gang Świeżaków podbija nie tylko polskie domy, ale też branżę reklamową. Kampania akcji została nagrodzona Złotym Effie i uznana jedną z najlepszych w mijającym roku. - Tak to nasza wina - podkreśla Paulina Katana z MEC.
Jak podkreślono w uzasadnieniu do nagrody, twórcom udało się stworzyć najpopularniejszy program lojalnościowy w Polsce zaledwie w rok. I to przy dużo niższych wydatkach reklamowych niż u konkurencji.
"Laureaci złotej statuetki Effie wykazali się niestandardowym podejściem - wywołali wojnę na „świeżość”, która spowodowała maskotkową histerię u Polaków. Strategia batalii zbudowana została dodatkowy oparciu o trend zdrowego odżywiania i rolę świeżych produktów w diecie" - podkreśliło jury przyznając nagrodę dla Jeronimo Martins oraz MEC i Duda Polska.
- Gang świeżaków był znacznie większy niż te postacie, które widzieliśmy w telewizji - mówi Piotr Szymanowicz z Jeronimo Martins.
Jak przyznaje akcja trafiła już do popkultury, a interesują się nią nie tylko dzieci. Szymanowicz nie chciał zdradzić, czy będzie trzecia edycja świeżakowej kampanii. Stwierdził jedynie, że jeśli ta okaże się sukcesem, to zapewne będzie i kolejna. Zapewnił jednocześnie, że w tym roku z całą pewnością maskotek nie zabraknie.