Mennica Polska sprzedała w trzecim kwartale 5,5 tysiące sztabek złota o wadze 1g i trzy tysiące o masie 5 gramów. To daje wzrost o odpowiednio 1000 i 230 procent rok do roku. Sprzedaż produktów inwestycyjnych wzrosła w tym roku o jedną trzecią.
Mennica Polska, jako jedyny producent sztabek złota inwestycyjnego i największy dystrybutor detaliczny na polskim rynku zanotowała ponad 33-procentowy wzrost rok do roku sprzedaży produktów inwestycyjnych w okresie trzech kwartałów 2016 r.
- W samym trzecim kwartale spółka sprzedała 5500 sztabek o wadze 1g, względem 550 w analogicznym okresie 2015 roku (wzrost o 1000 proc.). Jeśli natomiast chodzi o sztabki o masie 5g, w trzecim kwartale br. sprzedaliśmy 3000 sztuk, względem 1300 sztuk w tym samym okresie 2015 roku (wzrost o 230 proc.) - poinformowała Bassani-Prusik, dyrektor działu produktów inwestycyjnych Mennica Polska od 1766.
Według komunikatu Mennicy Polskiej, na popyt na rynku złota duży wpływ ma m. in. sytuacja polityczno-gospodarcza na świecie. Na początku 2016 r. ceny złota kształtowały się na stabilnym, niskim poziomie 1 097 dolarów za uncję. Dopiero z początkiem lutego złoty kruszec znacznie zyskał na wartości, powodując ożywienie w sprzedaży produktów inwestycyjnych.
Najdrożej za uncję płacono na początku lipca, kiedy kurs wyniósł 1366,25 dolarów dolarów. Od tego okresu do końca trzeciego kwartału 2016 roku można było zauważyć stabilizację cen. Obecnie uncja złota wyceniana jest na 1279 dolarów za uncję.
Mennica Polska jest czołowym producentem monet i numizmatów w Polsce i Europie. Realizuje również inwestycje deweloperskie w Warszawie. Akcje spółki są notowane na GPW od kwietnia 1998 r.