Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Złoto XXI wieku. Hamulcowym rynku danych okazało się RODO

16
Podziel się:

Mówi się, że dane to złoto XXI wieku. W tym roku wartość rynku wyniesie 20,6 mld dolarów. W Europie nastąpiła jednak niepewność przy korzystaniu z danych wraz z rozporządzeniem unijnym dotyczącym wprowadzenia RODO.

Polski rynek danych potwierdza światowy trend – w tym roku firmy nad Wisłą wydadzą na dane o internautach 21 mln dolarów, a w przyszłym już o 16,2 mln dolarów więcej.
Polski rynek danych potwierdza światowy trend – w tym roku firmy nad Wisłą wydadzą na dane o internautach 21 mln dolarów, a w przyszłym już o 16,2 mln dolarów więcej. (newsrm.tv)

Mówi się, że dane to złoto XXI wieku. W tym roku wartość rynku wyniesie 20,6 mld dolarów. W Europie nastąpiła jednak niepewność przy korzystaniu z danych wraz z rozporządzeniem unijnym dotyczącym wprowadzenia RODO.

RODO wprowadziło sporo niepokoju wśród zarządców danych osobowych. Dochodziło wręcz do absurdów, które opisywaliśmy w money.pl. Wiele jednak wskazuje na to, że po początkowych wątpliwościach, firmy ostatecznie poradziły sobie z nowym prawem.

Od 25 maja, wraz z wejściem w życie nowych przepisów o ochronie danych osobowych, pliki cookies jeśli nie są poddane procesowi anonimizacji, to w niektórych przypadkach mogą być klasyfikowane jako dane osobowe. Portale internetowe posługujące się ciasteczkami zostały zobligowane do wyświetlania tzw. cookie banerów, szczegółowo informujących o tym, w jakim celu pozyskują one dane i jakie podmioty uczestniczą w ich przetwarzaniu.

Dla firm specjalizujących się w online marketingu, dostosowanie się do nowych regulacji było sporym wyzwaniem. Szybko jednak okazało się, że unijne regulacje nie zniechęciły reklamodawców do inwestycji w kampanie typu programmatic (technologie oraz sposoby ich wykorzystania służące do automatyzacji sprzedaży i zakupu reklamy w internecie), których skuteczność uzależniona jest od jakości danych. Miesiąc po wejściu w życie RODO, wydatki na kampanie w tym modelu wróciły do poziomu, na jakim były zanim nowa dyrektywa zaczęła oficjalnie obowiązywać.

**Wzrost rynku danych **

Rozwój rynku danych jest silnie związany z postępującą digitalizacją przedsiębiorstw, jak również z szybko rosnącym rynkiem marketingu online, dla którego cyfrowe informacje o internautach są paliwem.

W Europie analitycy przewidują dwucyfrowe tempo wzrostu. Wartość rynku danych na Starym Kontynencie w 2019 r. ma wynieść 4,2 mld dolarów. To o 1 mld więcej niż rok wcześniej. Zastosowanie danych najbardziej jest dziś widoczne w reklamie online realizowanej w modelu programmatic, jak również w marketing automation. Informacje o zachowaniu i zainteresowaniach użytkowników Internetu są paliwem dla tych obszarów cyfrowego marketingu. Potwierdza to rosnący rynek reklamy programmatic, który globalnie osiągnie w tym roku wartość 75 mld dolarów, co daje wzrost o ponad 25 proc. rdr.

Polski rynek danych potwierdza światowy trend – w tym roku firmy nad Wisłą wydadzą na dane o internautach 21 mln dolarów, a w przyszłym już o 16,2 mln dolarów więcej.

Najwięcej cyfrowych informacji o internautach wciąż kupuje się w Stanach Zjednoczonych. Północnoamerykański rynek danych osiągnie w tym roku wartość 12,3 miliardów dolarów, a w przyszłym wzrośnie o kolejne 2,9 mld. Na drugim miejscu znajduje się obecnie Wielka Brytania, gdzie wydatki na dane w br. sięgną niemal 1,9 mld dolarów, a w 2019 r. wzrosną o 25% do 2,4 mld dolarów. Intensywnie rozwija się także rynek chiński, który spośród 5 największych rynków świata charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu – w tym roku wyniesie ona 95,5 proc. Wartość chińskiego rynku szacuje się na 1,5 mld dolarów, a w 2019 r. ma wzrosnąć do 2,4 mld. Taki wynik sprawi, że Państwo Środka stanie się drugim co do wielkości rynkiem danych na świecie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło: nwsrm.tv

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Nemo
6 lat temu
reklama to zaraza naszych czasów,zniszczyła telewizję,radio,prasę,internet zamieniła w reklamowy śmietnik, osiem na dziesięć wiadomości to krypto reklama albo tekst sponsorowany,wirtualna chyba w tym przoduje drwiąć przy tym z użytkowników portalu twierdząc że dzięki reklamie coś mamy za darmo.niczego nikt nam nie daje za darmo bo za dostęp do internetu każdy płaci a ci co zarabiają na reklamach okradają nas z tego co najcenniejsze Z CZASU którego nie można sobie kupić ! jeżeli korzystacie codziennie z netu to spróbujcie policzyć ile czasu wam kradną by na tym zarobić! może kiedyś ktoś mądry spróbuje jakoś zahamować ciągły wzrost tej plagi bo się może okazać że wszystkie media staną się jedynie przekaźnikami reklamy !
Ja
6 lat temu
Jak na tym swiecie dojdzie do dramatycznych roztrzygniec a dojcie wczesniej czy pozniej, to tylko zloto bedzie mialo wartosc a te swoje dane bedziecie mogli sobie w tylek wsadzic. Nie beda warte wtedy zlamanego grosza.
mazurek
6 lat temu
, a ja nie chcę aby moje dane krążyły po świecie i w internecie.Cóż z tego że mam na ekranie info kto może lub zarządza moimi danymi - ja nie chcę aby ktokolwiek to robił.Do tej pory moimi danymi zarządzała instytucja Państwa Polskiego do tego uprawniona . Dziś może to robić byle cwaniak - jak mu nie pozwalasz , to zamyka ci strony w necie.Kiedyś dostawałem na pocztę tylko odpowiedzi od tych których pytałem. Dziś dostaję przynajmniej dziesięć dziennie od nie wiem kogo.Rodo to jakaś pomyłka albo nowe bitcoiny dla cwaniaków. O co tak naprawdę chodzi w tym i z tym RODO ?- NIE WIEM! wiem tylko jedno ,że utrudnia życie w korzystaniu z internetu.Czy to jest jakiś nowy sposób na zarabianie pieniędzy przez cwaniaków finansowych ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Trele fele
6 lat temu
W polsce symbol bogactwa to ilosc swietych obrazkow na scianach
Bo.
6 lat temu
Najwięcej na danych Polaków zarabiają niemieckie firmy.
Jerzym
6 lat temu
Złoto odchodzi do lamusa? Chyba Pan Redaktor miał ciężki weekend i nie doszedł do siebie.
Shai
6 lat temu
Jesli jakikolwiek email albo popup zaburza mi chocby sekunde mojego czasu robie wszystko co sie da zeby nie kupic reklamowanego przez niego produktu. Wiecej .... czasem np w sklepie wkladam go do koszyka i odkladam w zupelnie zlym miejscuspecjalnie z nadzieja ze sie zepsuje lub wliczy do strat sklepu.
otwórz oczy
6 lat temu
Czyli co jest cenne? Informacje czyli SZPIEGOWANIE każdego z nas.