Wysokim miejscem Żubrówki w rankingu Travel Retail's Top 1000 Spirit Brands magazynu IWSR pochwalił się jej producent, firma CEDC. Firma sprzedała w zeszłym roku 82 tys. 9-litrowych skrzynek Żubrówki w strefach duty free na świecie.
Drugie miejsce z wynikiem 65,5 tys. skrzynek zajęła produkowana przez Stock Żołądkowa Gorzka, a trzecie - Belvedere (63,3 tys.), której producentem jest LVMH. Jak podkreśla CEDC, czwarte miejsce zajęła jej kolejna marka - Soplica zanotowała sprzedaż 41,2 tys. skrzynek.
Amerykański CEDC chwali się, że według rankingu IWSR Żubrówka jest w czołówce światowych wódek o największym przyroście sprzedaży w kanale duty free w latach 2012-2017. W porównaniu z rokiem 2016, w ubiegłym roku w strefach wolnocłowych sprzedało się łącznie o prawie 6 proc. skrzynek Żubrówki więcej.
Wynik Żubrówki jest jednak tylko trochę lepszy niż wzrost całego rynku. Sprzedaż alkoholi w globalnym kanale travel retail w 2017 roku zanotowała wzrost o niemal 5 proc. W kategorii wódek sprzedaż zwiększyła się o blisko 2 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. Łączna sprzedaż wyniosła 3,9 mln 9-litrowych skrzynek.
Producent podkreśla też, że Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w światowych rankingach sprzedaży. Jak wskazuje, w corocznym rankingu magazynu Shanken's IMPACT, Żubrówka zajęła trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut.
"W porównaniu z danymi za rok 2016, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3 proc. skrzynek Żubrówki więcej, co składa się na całościowy wolumen sprzedaży w wysokości 7,9 miliona 9-litrowych skrzynek" - podaje CEDC.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl