*Sieć Biedronka, której przychody wzrosły w 2010 roku o 19,6 proc. rok do roku do 19,2 mld zł, zamierza otworzyć w tym roku ponad 200 sklepów i dwa centra dystrybucyjne. *
Tegoroczne wydatki inwestycyjne zaplanowano na około 1,5 mld zł - poinformowali na spotkaniu prasowym przedstawiciele Jeronimo Martins Dystrybucja.
_ - Chcemy otworzyć w tym roku ponad 200 nowych sklepów i dwa centra dystrybucyjne: w Polsce centralnej i na Śląsku _ - powiedział Tomasz Suchański, dyrektor generalny Biedronki. - _ Nakłady inwestycyjne na ten rok to około 1,5 mld zł _ - dodał.
Na koniec 2010 roku sieć Biedronka liczyła 1649 punktów. W ubiegłym roku zostało otwartych 197 sklepów. JMD otworzyło też dwa centra dystrybucji: w Skarbimierzu na Opolszczyźnie i w Koszalinie.
Spółka podtrzymuje cel posiadania w 2015 roku 3000 Biedronek.
_ - Co roku będziemy się zbliżać do tego celu. W 2012 roku chcemy mieć 2000 sklepów _ - powiedział Pedro da Silva, dyrektor operacyjny Grupy Jeronimo Martins.
Da Silva poinformował, że JMD szuka możliwości rozwijania innych projektów w Polsce.
_ - Jesteśmy na etapie weryfikowania projektu aptek, analizie podlega też wiele innych projektów w Polsce i nie tylko. Trudno na razie mówić o szczegółach _ - powiedział.
Dodał, że spółka nie planuje w Polsce uruchamiania nowego formatu. Analizuje rynki krajów sąsiednich, ale na razie nie planuje ekspansji.
Sprzedaż netto sieci Biedronka wzrosła w 2010 roku o 19,6 proc. rdr do 19,2 mld zł z 16 mld zł rok wcześniej.
Przychody całej grupy Jeronimo Martins wzrosły w 2010 roku o 18,7 proc. rdr do 8,7 mld euro (13,9 proc. wzrostu przy stałym kursie wymiany). Jeronimo Martins Dystrybucja działa w Polsce od 1995 roku, zatrudnia ponad 30 tys. pracowników.