Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|

Wiceminister infrastruktury: Polska kolej przeżywa renesans

51
Podziel się:

- Przybywa pasażerów, ładunków, zmodernizowanych torów, nowoczesnego taboru, odświeżonych dworców. To dobra podstawa ku temu, by twierdzić, że polska kolej przeżywa renesans – mówił wiceminister infrastruktury, Andrzej Bittel podczas I Kongresu Rozwoju Kolei.

Wiceminister infrastruktury: Polska kolej przeżywa renesans
(WP.PL, Krzysztof Olszewski/WP)

- Wszystkie te elementy przekładają się na konkurencyjność kolei, a to z kolei widać w wynikach spółek – zaznaczył Andrzej Bittel.

Wiceminister wyjaśnił, że nie byłoby to możliwe bez nakładów inwestycyjnych. Łącznie w najbliższych latach państwo polskie chce wpompować 100 mld zł.

- 66 mld zł planujemy wydać w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Dzięki niemu rozwiną się szlaki kolejowe, które są najważniejsze z punktu widzenia komunikacji w Polsce i Europie.

Bittel wspomniał też o ważnym wyzwaniu, przed którym stoi polska kolej. Chodzi o politykę kadrową.

- W najbliższych latach na kolei może być kilka tysięcy wakatów. Chodzi o samych maszynistów. Zachęcamy do pracy w tym zawodzie. Wprowadzamy nowoczesne programy szkolenia. Chcemy, aby te osoby napływały szybciej do zawodu – zaznaczył wiceminister.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(51)
WYRÓŻNIONE
p.p
6 lat temu
To niech się ten pan wiceminister przejedzie z Katowic do Krakowa!!!!!!!!!!!Pełno odcinków wstrzymanych, bajzel wszędzie, wykonawcy i robotnicy z łapanki. U mnie we wsi na tej trasie już ponad dwa lata " "budują wiadukt", objazd fatalny! 170 lat temu, bez wielkich maszyn i sprzętu trasę z Krakowa do Szczakowej wybudowano w niecałe 2 lata. No ale wtedy byliśmy Galicją austriacką! Chyba organizacja była lepsza i tylu ministrów i innych podsekretarzy nie było! NIE WIERZĘ W POLSKĄ KOLEJ bo już jestem dość wiekowy i coś wiem!
5465
6 lat temu
Zapraszamy w Lubelskie na pozostawiony odcinek linii Lublin -Warszawa przez Astaldi . Od czerwca 2017 linia jest zamknięta .... I nikt nie wie - nawet PKP PLK SA kiedy i kto ja na nowo zbuduje :)..... Odcinek Dęblin - Lublin cała Polska się śmieje :)
agri
6 lat temu
szkoda tylko ,że zwykly pracownik zarabia grosze!.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (51)
Ok1-322
6 lat temu
Pan minister raczy sobie kpić. Niech przyjedzie do nas, w lubelskie, i spróbuje sobie pojeździć pociągiem po województwie, zwłaszcza po jego południowych i wschodnich częściach. Życzę powodzenia!
Ytttt
6 lat temu
Nie za te pieniadze. Maszyniata zarabia tyle co pracownik w lidlu.
Adm
6 lat temu
Panie Wiceminiatrze, jezeli w PKP Intercity dalej bedzie funkcjonowal system gdzie jest podstawa (2400brutto tak tak tyle mamy podstawy)i 10 ruchomych dodatkow ktore w kazdym miesiacu sa rozne i wynosza ok 1500 netto to nikt do IC nie przyjdzie. Zaden maszynista nie wie ile zarobi. Tutaj jest potrzebny nowy system ktory bedzie sie skladal z samej podstawy i premii. I to wszystko. Wtedy mlody czlowiek bedzie wiedzial ile zarobi. To jest potrzebne w tej spolce. Oczywiscie pensja musi tez byc adekwantna do wykonywanej pracy.
kolejorz
6 lat temu
Polska lata 70-te a raczej 73-77. Pociąg "ODRA" express relacji Warszawa Wrocław czas przejazdu 4 godziny. Obecnie po modernizacji miliardowych nakładach 3,36.
Mis
6 lat temu
A gdzie składać CV by zostać prezesem jednej ze spółek?
...
Następna strona