Portal powołuje się na komunikat prasowy udostępniony na stronie m.in. Urzędu Miasta Siemianowice.
Awaria Centralnych Rejestrów Państwowych
W dniu 16 oraz 17 sierpnia 2023 r. nastąpiła ogólnopolska awaria dostępu do Centralnych Rejestrów Państwowych. Z zaistniałego powodu mogą wystąpić trudności w obsłudze klienta oraz w realizacji spraw z zakresu: rejestracji stanu cywilnego (rejestracja zgonu, urodzenia, wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego itp.), ewidencji ludności, dowodów osobistych – informuje siemianowicki urząd na swojej stronie internetowej.
Urząd podkreśla też, że nie ma w tym momencie informacji o terminie naprawy usterki. Zapewnia jednak, że niezwłocznie poinformuje mieszkańców o ustaniu awarii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kolejna awaria centralnych systemów
Portalsamorzadowy.pl przypomina też, że to kolejna awaria centralnych systemów informatycznych państwa. 14 lipca Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że w związku z dużym zainteresowaniem aplikacją mObywatel występują problemy techniczne z jej działaniem.