Krakowski Kredens to marka produktów i sklepów spożywczych, która należała do sieci Alma Market (upadła w 2017 r.). W 2023 r. firma została sprzedana przez syndyka spółce Scapremium (powiązanej z franczyzobiorcą sieci E.Leclerc) za kwotę 3,9 mln zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wielki powrót Krakowskiego Kredensu. Na początek online
Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje, że Krakowski Kredens chce wrócić na polski rynek handlowy. W planach jest uruchomienie nowego sklepu internetowego. Obecnie zakupy online nie są jeszcze możliwie, ale e-sklep ma ruszyć jeszcze w listopadzie.
UOKiK postawił zarzuty chińskiemu olbrzymowi
Poza tym już w 2025 r. Krakowski Kredens ma otworzyć sklepy stacjonarne. Pierwsze placówki zadebiutują w pierwszej połowie przyszłego roku.
Co można kupić w Krakowskim Kredensie?
W sklepie internetowym będzie można kupić m.in. kiełbasy, kabanosy, przetwory mięsne w słoikach, dania gotowe, konfitury, syropy owoce do mięs, grzyby, musztardy, słodycze, herbatę i kawę. Krakowski Kredens zapowiada, że będzie uzupełniał ofertę, bazując na preferencjach klientów.
"Jednym z najważniejszych założeń tego projektu jest adaptacja elementów historycznych, połączenie ich z produktami najwyższej jakości i przeniesienie ich do współczesnego życia codziennego. To zaproszenie w podróż do tradycyjnych smaków i prostych receptur pod hasłem >>Klucz do tradycji<< symbolizującym nowy rozdział w historii marki" - wskazuje firma, cytowana przez portal.
Tożsamość Krakowskiego Kredensu pozostanie bez zmian. Właściciele marki deklarują, że produkty w dalszym ciągu będą nawiązywały do dziedzictwa kuchni krakowskiej, która jest mieszanką smaków polskich, włoskich, żydowskich, węgierskich, orientalnych i kuchni zaboru austriackiego.
"Chcemy zaoferować naszym klientom specjalnie wyselekcjonowane produkty wytwarzane głównie przez małe, często rodzinne firmy. Dużą wagę przywiązujemy do tego, aby powstawały one w oparciu o tradycyjne receptury, a ich produkcja odbywała się przy jak największym ograniczaniu stosowania barwników, sztucznych aromatów czy konserwantów" - podkreśla Paulina Vieuxmaire, dyrektor generalna marki Krakowski Kredens.
Kontingo stawia na internet, Natura zmienia właściciela
Poza powrotem Krakowskiego Kredensu na rynku handlowym w Polsce dochodzi do wielu innych przetasowań. Sieć drogerii Kontigo zamyka wszystkie placówki stacjonarne i przenosi sprzedaż do internetu.
Z kolei inna sieć drogerii Natura zmienia właściciela. Polski inwestor Pelion zawarł przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce Natura, do której należy sieć drogerii, niemieckiemu funduszowi Mutares. Transakcję musi zatwierdzić prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).