Wizz MultiPass to nazwa nowej usługi w taniej linii lotniczej rodem z Węgier. Przewoźnik ogłosił właśnie wprowadzenie 6-miesięcznego planu subskrypcyjnego. Ten, kto zapłaci miesięczny abonament, otrzyma na konto tokeny, które będzie mógł raz w miesiącu wymienić na bilet w jedną lub dwie strony. Polska weźmie udział w pilotażu programu, który startuje od 1 maja 2023 r.
"Wizz MultiPass daje abonentom możliwość zablokowania cen biletów i bagażu na cały okres sześciu miesięcy bez względu na sezonowość" - czytamy w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wizz MultiPass. Nowa usługa tanich linii Wizz Air
Jak tłumaczy przewoźnik, Wizz MultiPass można będzie kupić lub odnowić pierwszego dnia każdego miesiąca, a polecieć od piątego dnia miesiąca. Jedna płatność umożliwi korzystanie z usługi od piątego dnia miesiąca przez 30 dni.
- Usługa Wizz MultiPass to świetna okazja dla osób często podróżujących, aby zapewnić sobie dostęp do najlepszych cen bez względu na porę roku - mówi Alexandra Avadanei, Chief Revenue Officer w Wizz Air, cytowana w komunikacie.
Ile będzie kosztować Wizz MultiPass? To pytanie na razie pozostało bez odpowiedzi. Choć Wizz Air ogłosił oficjalnie start nowej usługi od 1 maja, nie poinformował, ile będzie kosztować członkostwo na polskim rynku. Stawki mają zostać ogłoszone na przełomie kwietnia i maja. Nieoficjalnie wiadomo, że abonament ma być do wyboru w dwóch wysokościach. Pierwsza pozwoli na wybranie przelotu w jedną stronę, druga - na jeden lot tam i z powrotem z bagażem.
Na tym zarabiają linie lotnicze
Tanie linie lotnicze zapoczątkowały rewolucję w lataniu. Zaoferowały pasażerom możliwość przelotu za czasami symboliczną kwotę, naliczając opłaty dodatkowe za usługi, w tradycyjnych liniach dostępne w cenie biletu. To m.in. odprawa biletowa na lotnisku, odpłatny wybór miejsca w samolocie czy posiłki w czasie rejsu. Ograniczyły też wymiary bezpłatnego bagażu podręcznego.
Jak tłumaczył w wywiadzie dla money.pl Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, ma to być droga do demokratyzacji latania.
Naszym założeniem jest uwolnienie biletu lotniczego od zbędnych opłat. Naprawdę są pasażerowie, których podstawową potrzebą jest usiąść w fotelu i dolecieć z punktu A do punktu B, bez bagażu. Jest im obojętne, czy usiądą przy oknie czy na środkowym miejscu, w jakiej kolejności wejdą na pokład. I naszym zadaniem jest sprawić, by pasażer płacił za to, z czego rzeczywiście skorzysta. Inaczej subsydiuje przelot innego pasażera, może nawet siedzącego obok - mówił.
Wizz Air przewozi rocznie ponad 27,1 mln pasażerów. Tani węgierski przewoźnik dysponuje flotą 181 samolotów.
Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl