Nowe zalecenia dla pilotów dotyczą ustawienia klap podczas startu, jak i lądowania maszyn. Jak podaje portal WNP.pl, im bardziej jest zmniejszone ustawienie, tym mniej samoloty zużywają paliwo.
Według szacunków dzięki takiemu zaleceniu maszyny Wizz Air będą mogły zaoszczędzić nawet 2 tys. ton paliwa. W ten sposób zmniejszą roczną emisję dwutlenku węgla o ok. 6 tys. ton.
Oprócz powyższego linia lotnicza planuje również rozbudować swoją flotę o oszczędniejsze samoloty Airbus neo. W przeszłości przewoźnik wprowadził już ok. 25 rozwiązań, które zmniejszają zużycie paliwa przez jego maszyny.
W komunikacie prasowym Wizz Air przekonuje, że jest najbardziej zieloną linią lotniczą w Europie. Na dowód przedstawia statystyki: emisja dwutlenku węgla w przypadku samolotów tej linii była najniższa wśród europejskich linii lotniczych w roku finansowym 2019 - 57,2 gr/km/pasażer - podaje WNP.pl.
Wizz Air zobowiązał się, że do 2030 roku zredukuje emisję dwutlenku węgla o kolejne 33 proc.