Ford Transit Custom nowej generacji został opracowany przez Ford Pro i ma do wykonania jedno ważne zadanie – zwiększyć produktywność małych i średnich firm. Ford Transit Custom zadebiutował w 2012 r. i po 10 latach zaprezentowano jego drugą generację, która właśnie trafiła do sprzedaży. Jeszcze nie zdążyła się rozgościć w salonach, a już zdobyła nagrodę "International Van of the Year 2024". Z kolei model Ranger został wybrany "International Pick-up of the Year 2024".
Celem projektantów pracujących nad nowym Transitem Custom było zwiększenie praktyczności samochodu przy jednoczesnym zmniejszeniu jego rozmiarów, tak by można było swobodnie przemieszczać się w warunkach miejskich z uwzględnieniem ograniczeń podziemnych garaży. Nowa platforma to wyższy komfort, większa ładowność i szeroki wybór silników.
Mniej znaczy więcej
Ford Transit Custom to prawdziwa rewolucja. Auto obniżono o 50 mm i całkowita wysokość wynosi teraz mniej niż 2 m, więc z łatwością wjedzie do garażu podziemnego. Jednocześnie podłogę obniżono o 100 mm i usunięto stopień boczny, dzięki czemu załadunek jest jeszcze prostszy. Nowy układ przodu pojazdu i kabiny to łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, więcej przestrzeni na nogi i bardziej przestronne wnętrze. Nowa konstrukcja jest o 100 kg lżejsza od poprzedniej. Nadwozie było opracowywane z wykorzystaniem symulacji aerodynamicznych, żeby poprawić osiągi i ekonomię.
Na początek samochód będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue w wersjach o mocy od 110 KM do 170 KM oraz z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem. Dodatkowo wersje o mocy 136 i 170 KM występują w wariancie z napędem na wszystkie koła. Samochód jest ekonomiczny nie tylko pod względem spalania, ale również dzięki długim interwałom serwisowym. Okresy międzyprzeglądowe wynoszą aż 2 lata lub 40 tys. km.
Producent przewidział 6 trybów jazdy na każdą okazję. Tryb Normal jest przeznaczony do codziennych podróży, tryb Eco sprawdzi się w trasie i pomoże obniżyć zużycie paliwa, w trybie Sport szybko i sprawnie wykonasz najważniejsze zadania, a tryb Slippery Road pomoże w jeździe na śliskiej nawierzchni. W trybie Tow/Haul można ciągnąć duże przyczepy i łodzie o masie większej niż masa własna pojazdu. W wersji z mechanizmem różnicowym mLSD jest też tryb Trail, który pomoże pokonywać bezdroża.
Pionierskie rozwiązania
W pracach nad nowym Transitem Custom brało udział m.in. wewnętrzne laboratorium projektowe D-Ford, które przez lata prowadziło rozmowy i konsultacje z klientami, słuchając ich potrzeb i wyciągając wnioski. Efektem jest m.in. opcjonalny, dostępny od 2024 roku, pakiet Mobile Office, dzięki któremu Transit Custom zamienia się w prawdziwe biuro na kołach. Kluczowym elementem jest kierownica, którą można pochylić do pozycji poziomej, co pozwala postawić na niej laptopa lub zjeść lunch. Pakiet obejmuje też wzmocnione oświetlenie kabiny, zintegrowany kosz na śmieci oraz schowek na laptopa lub tablet między siedzeniami.
Na początku Ford Transit Custom trafi do salonów w wersjach Van Trend i Van Limited Van w długościach nadwozia L1 i L2. Standardowe wyposażenie wersji Trend obejmuje automatyczną klimatyzację jednostrefową, podgrzewaną przednią szybę, reflektory LED, najnowszy system multimedialny Ford SYNC 4.0 z obsługą Android Auto i Apple Car Play, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system zapobiegający kolizjom, system kontroli pasa ruchu, oraz 6 trybów jazdy.
W wersji Limited Ford Transit Custom ma dodatkowo bezkluczykowy system otwierania Ford Keyfree, podgrzewany fotel kierowcy z regulacją w 4 kierunkach i z regulacją odcinka lędźwiowego oraz podłokietnikami, podgrzewany podwójny fotel pasażera ze schowkiem pod siedzeniem i składanym stolikiem, wykładzinę przestrzeni ładunkowej, przegrodę z klapą, oświetlenie Super LED w przestrzeni ładunkowej oraz kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokrytą skórą ekologiczną Sensico (w wersji z manualną skrzynią biegów).
Korzyści na dobry początek współpracy
Jeżeli zdecydujecie się zatrudnić Forda Transita Custom w swojej firmie, to możecie liczyć na atrakcyjną ofertę inauguracyjną. Samochód będzie można mieć w cenie od 1395 zł netto miesięcznie przy wpłacie 20 proc. i okresie leasingu wynoszącym 4 lata. Do tego otrzymacie Pakiet 4 lata ochrony, Ford Protect, gwarancję i serwis. Ceny Transita Custom zaczynają się od 142 010 zł netto za wersję Trend w nadwoziu Van L1.
Płatna współpraca z marką Ford