Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Wkrótce nowy etap przebudowy stacji PKP Warszawa Zachodnia. I kolejne utrudnienia

3
Podziel się:

Modernizacja stacji oraz dworca kolejowego Warszawa Zachodnia powoduje utrudnienia dla podróżnych już drugi rok. I szybko się nie zakończą. Mało tego. PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że pod koniec sierpnia prace znów ograniczą przepustowość stacji. Kolejarze apelują, by uważnie sprawdzać rozkład jazdy. Inaczej można narazić się na przykrą niespodziankę.

Wkrótce nowy etap przebudowy stacji PKP Warszawa Zachodnia. I kolejne utrudnienia
Przebudowa stacji oraz dworca PKP Warszawa Zachodnia ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 r. (PAP, Marcin Obara)

Budimex, wykonawca modernizacji Warszawy Zachodniej, rozpoczął prace w sierpniu 2020 r. Inwestycja pochłonie ok. 2 mld zł netto z budżetu państwa. PKP PLK wciąż nie otrzymała unijnego dofinansowania na to przedsięwzięcie. A jego celem jest zarówno poprawa warunków obsługi pasażerów, jak i zwiększenie przepustowości stacji.

PKP PLK zapowiedziało w czwartek (11 sierpnia) rozpoczęcie kolejnego etapu prac. Od 22 sierpnia (poniedziałek) do 3 września (piątek) toczyć się będą roboty związane z podłączaniem urządzeń do nowej nastawni w budynku LCS na stacji Warszawa Zachodnia. Spowoduje to dodatkowe utrudnienia dla podróżnych w tym okresie.

Przebudowa Warszawy Zachodniej - nowe utrudnienia na koniec wakacji

Na czas prac PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z przewoźnikami zaplanowały zmiany w połączeniach kolejowych w Warszawie i aglomeracji. Inwestor prosi pasażerów, by zwracali uwagę na zmiany w kursowaniu pociągów w ciągu dwóch tygodni na przełomie sierpnia i września.

"Tymczasowe zmiany komunikacji są zaplanowane w rozkładzie jazdy. Część pociągów pojedzie zmienioną trasą przez stację Warszawa Gdańska. Część połączeń będzie skróconych lub odwołanych" - informuje PKP PLK.

Prace, które mają rozpocząć się 22 sierpnia, pozwolą w przyszłości na komputerowe zarządzanie ruchem kolejowym. Nowy system da kolejarzom możliwość szybszej i bezpieczniejszej odprawy pociągów.

Co PKP PLK robi z Warszawą Zachodnią?

Odnowiona Warszawa Zachodnia - jak podaje PKP PLK - będzie miała zadaszone perony, windy, ruchome schody, szerokie przejścia i system dynamicznej informacji pasażerskiej (tablice o zmiennej treści). Nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe pozwolą natomiast lepiej zarządzać ruchem na Warszawskim Węźle Kolejowym.

Obecnie prace na Warszawie Zachodniej skupiają się w dwóch obszarach. "Na dojeździe od strony zachodniej budowane są wiadukty kolejowe" - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Dodaje, że budowlańcy obecnie betonują kolejne segmenty obiektów. Budowane są nowe tory i rozjazdy. Stawiane są słupy i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Świeże kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe mają usprawnić ruch pociągów po aglomeracji warszawskiej. Poprawić ma się m.in. połączenie z Radomiem.

Prace toczą się także w tunelu dla pieszych. W konstrukcji, która łączy już peron 9. z 6., trwają roboty wykończeniowe. "Układane są posadzki i ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome, które zapewnią wygodny dostęp z przejścia podziemnego na perony. Wykonawca montuje instalacje energetyczne, kanalizacyjne i odwodnieniowe" - podaje Jakubowski.

Koniec przebudowy zaplanowano na drugą połowę 2023 r.

Zobacz także: Podróż pociągiem w przedwojennej Polsce
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
mario
2 lata temu
druga połowa 2023 ???
maro
2 lata temu
Wracałem z wycieczki i korzystałem z usług PKP na dworcu zachodnim. Syf kiła i mogiła. Jeszcze takiego bałaganu dawno nie widziałem i chyba długo nie będę korzystał z PKP. Kolejka , jedna kasa , ludzie przebiegają na perony przez kolejkę za biletami ,nieprzytomna kasjerka która wprowadza w błąd zamiast pomóc itp
JiJ
2 lata temu
Faktem jest, że organizacyjnie PKP dało ciała! Jak można nie zapewnić pomocy w transporcie bagaży pomiędzy peronami! Jedynie tradycyjne schody na pomost pomiędzy peronami albo do tunelu. Przecież to jest okres wakacyjny. Rodziny z dziećmi jadą na wczasy zabierając sporo bagażu. Widziałem też naszych sąsiadów z Ukrainy. Mało, że mają trudności z porozumieniem się to jeszcze posiadając bardzo dużo bagażu mozolnie wspinają się po tych schodach bez żadnej pomocy. Zapomnijcie o jakości świadczonych jakichkolwiek usług!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
JiJ
2 lata temu
Faktem jest, że organizacyjnie PKP dało ciała! Jak można nie zapewnić pomocy w transporcie bagaży pomiędzy peronami! Jedynie tradycyjne schody na pomost pomiędzy peronami albo do tunelu. Przecież to jest okres wakacyjny. Rodziny z dziećmi jadą na wczasy zabierając sporo bagażu. Widziałem też naszych sąsiadów z Ukrainy. Mało, że mają trudności z porozumieniem się to jeszcze posiadając bardzo dużo bagażu mozolnie wspinają się po tych schodach bez żadnej pomocy. Zapomnijcie o jakości świadczonych jakichkolwiek usług!
maro
2 lata temu
Wracałem z wycieczki i korzystałem z usług PKP na dworcu zachodnim. Syf kiła i mogiła. Jeszcze takiego bałaganu dawno nie widziałem i chyba długo nie będę korzystał z PKP. Kolejka , jedna kasa , ludzie przebiegają na perony przez kolejkę za biletami ,nieprzytomna kasjerka która wprowadza w błąd zamiast pomóc itp
mario
2 lata temu
druga połowa 2023 ???