W piątek na gdyńskim Forum Wizji Rozwoju Dariusz Drelich przekonywał, że inwestycja przekopu Mierzei Wiślanej wpłynie na rozwój lokalnej gospodarki.
- Na terenach sąsiadujących z tą inwestycją są miejsca, gdzie ceny gruntów wzrosły 10-krotnie. Armatorzy już planują budowę jednostek, by przepływać przez kanał. Obecnie z Gdańska bardzo popularne są wycieczki statkami, by oglądać z wody tę inwestycję. Jak widać, przekop już daje nowe perspektywy - mówił Drelich.
Z kolei obecny na debacie wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki wskazał na regiony, które będą największymi beneficjentami przekopu.
- Bezpośrednio skorzysta oczywiście Elbląg, ale też i mniejsze porty: Suchacz, Tolkmicko czy Frombork - powiedział. Jego zdaniem popularną atrakcją turystyczną będzie przeprawa statkiem z Bałtyku do Elbląga.
Zobacz jeszcze: Mazury będą przekopane? Minister potwierdza Pętlę Mazurską
Jak ocenia Chojecki, pierwsze efekty większego ruchu turystycznego w regionie pojawią się w 2023 roku. Dodał, że oprócz przekopu Mierzei prowadzone są również inwestycje drogowe i kolejowe, co jego zdaniem wpłynie na popularność turystyczną Warmii i Mazur.
Jak przebiegają prace nad przekopem Mierzei Wiślanej? - Obecnie trwa zbrojenie i betonowanie ścian. W części południowej kanału prowadzone jest zbrojenie kieszeni śluzy i kanałów obiegowych oraz betonowanie kanałów obiegowych - poinformowała na początku sierpnia Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowa Urzędu Morskiego w Gdyni.