Po zamordowaniu prezydenta Gdańska podczas finału WOŚP, Jerzy Owsiak zrezygnował ze stanowiska szefa Orkiestry. Po pogrzebie Pawła Adamowicza, Owsiak jednak zmienił zdanie - i po wielu apelach powrócił jako prezes WOŚP.
Czy dramatyczne wydarzenia ostatnich dni wpłyną na siłę marki tej organizacji? - Ta cała sytuacja może tylko scementować markę i przekonać nieprzekonanych - mówi money.pl Szymon Walkiewicz z agencji Walk. Dodaje, że przez to "Orkiestra może zagrać o jeszcze jeden dzień dłużej".
Czytaj też: Jerzy Owsiak wraca na prezesa WOŚP
- Jerzy Owsiak, cóż, nie jest najlepszym PR-owcem. Działa intuicyjnie. Na pewno profesjonalista nie doradziłby mu tak nagłej zmiany decyzji. Ale długofalowo nie odbije się to na WOŚP i na jej marce - dodaje ekspert, zaznaczając, że i tak pewnie "promil społeczeństwa" Orkiestry i jej szefa lubić nie będzie.
- Obserwujemy obecnie dużą jedność wokół Orkiestry. Oczywiście czas pokaże, czy wpłynie to na markę WOŚP, ale można założyć, że długofalowo to Orkiestrę może wzmocnić - mówi z kolei Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup w Polsce.
WOŚP to marka bezcenna, ale jak już ją wyceniać...
Ile może być obecnie warta marka Orkiestry? - Na pewno świadomość marki WOŚP jest w Polsce ogromna. Zdecydowanie Orkiestra jest w gronie najbardziej wartościowych polskich brandów. Trudno stwierdzić, czy jest w pierwszej trójce, czy może w pierwszej piątce. Ale na pewno należy do najbardziej rozpoznawalnych - ocenia Borowski.
Podobnie podchodzi do tego Szymon Walkiewicz, który uważa, że trudno oceniać wartość WOŚP, bo przecież to nie jest komercyjny brand, tylko organizacja charytatywna. Ale zaznacza: - Ta marka jest po prostu bezcenna i stoi ponad wszelkimi algorytmami. Orkiestra nigdy nie zostanie przecież sprzedana.
Walkiewicz idzie dalej: żeby wycenić WOŚP i zastosować te same narzędzia, co w przypadku organizacji komercyjnych, to trzeba by pomnożyć to, ile rocznie Orkiestra generuje wpływów, i pomnożyć to razy osiem. - Wyjdzie mniej więcej miliard złotych - podlicza.
- Oczywiście, Jerzy Owsiak jest wartością samą w sobie i twarzą Orkiestry. Jednak wydaje mi się, że ta organizacja i jej marka są już na tyle silne, by móc ewentualnie przetrwać bez swojego założyciela – kontynuując jego dzieło i dalej mieć ogromne sukcesy - dodaje z kolei Wojciech Borowski.
Ponad 700 tysięcy publikacji o WOŚP w rok
W nieco inny sposób markę WOŚP wycenia magazyn "Press". On po prostu w ramach rankingu "Top Marka" określa liczbę i wydźwięk publikacji na temat Orkiestry. Wyszło, że w okresie od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018 takich publikacji było ponad 700 tysięcy, które mogły się pochwalić największą liczbą dotarcia do odbiorców. Tym samym Orkiestra Owsiaka została przez magazyn uznana najbardziej wartościową organizacją charytatywną w Polsce.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl